Minke Maria Kookt: Nacho schotel

Tegenwoordig is alles wat de klok slaat op blogs #clean en #healthy, maar soms moeten we onszelf gewoon lekker een beetje verwennen met dingen die minder gezond zijn. Of het nu is voor avondeten of als snack, want ik neem de dis waarvan ik het recept met jullie ga delen voor beide. Ik ben gek op tortilla chips met kaas uit de oven en had eens zin om gewoon avondeten te maken hiermee, zoals de echte nacho schotels zijn. Ik mengde wat ingrediënten die me lekker leken en het gerechtje bleek hemels! Daarom ga ik het vandaag met jullie delen in een versie voor 1 persoon, maar de foto is stiekem wel van een schotel voor 2 personen. Ik had heel leuk 2 kleine ovenschoteltjes besteld op blokker.nl maar die bleken bij nader inzien niet zo geschikt en ik wilde dit sowieso eten, haha. Dus vergis je niet; op de foto's is het een schotel voor 2 personen!



Ingrediënten:
- 100 tot 125 gram gehakt
- Rode paprika
- 1/3 zakje taco kruiden
- Tortilla chips
- Crème fraiche
- Kaas



Bereiding:
Bak het gehakt rul met de rode paprika en 1/3e zakje taco kruiden. Als je vegetarisch wil eten zou je natuurlijk ook vegetarisch gehakt kunnen gebruiken. Je kunt als je nog iets gezonder wil meer paprika (bijvoorbeeld ook nog een gele) kunnen gebruiken, maar ik eet dit als guilty food en ja dan hoeft het niet altijd even gezond.



Dan verkruimel ik ongeveer een handje tortilla chips over de bodem van mijn ovenschaaltje, daar gaat dan het gehaktmengsel op, erover wat kaas en dan een half potje crème fraiche. Dan daaroverheen nog een flinke hoeveelheid ongekruimelde tortilla chips en natuurlijk eroverheen nog flink wat kaas. Nomnomnom. Ik krijg nu al trek, maar de schotel moet nog even zo'n 6 tot 8 minuutjes in een op 200 graden voorverwarmde oven tot de kaas lekker is gesmolten! Je kunt bij deze maaltijd natuurlijk nog guacamole serveren, maar heel eerlijk gezegd zijn wij daar niet zo dol op.



Ik gebruik het liefst de nacho cheese tortilla chips van de Lidl en ook de geraspte kaas 'extra oud' van de Lidl. Voor de taco kruiden ga ik dan weer liever naar de AH, waar ik van hun eigen merk zo'n zakje kruiden gebruik.

Geen opmerkingen :

Een reactie plaatsen