Nieuwe maand - Augstus

In verband met copyright en auteursrechten heb ik de foto's uit dit artikel weggehaald, bedankt voor het begrip.

Is het jullie opgevallen? Ik heb de hele afgelopen maand, elke dag (dat het moest) een artikel online gekregen! Ik ben stiekem wel echt heel erg trots en ik hoop dat ik het zo echt vol kan houden. As we speak ben ik niet alleen druk bezig met augustus, maar ook met artikelen voor september en zelfs al voor december, want ik wil er echt spetterend uit gaan dit jaar en heb daar al met grote regelmaat hele gave idee├źn voor. Maar voor nu is het gelukkig nog even augustus en even zomer, want ik ben echt nog niet klaar voor de winter hoor! Ik heb de laatste weken naast druk zijn met werken en bloggen een nieuwe 'hobby' gevonden; namelijk 'On Ride' filmpjes kijken van attractieparken over de hele wereld.


Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik echt een watje ben als het op attracties aan komt, want vooral onverwachte 'schrik' momenten of versnellingen daar kan ik echt niet tegen. En achtbanen, brrr, liever niet. Daarom is de Efteling altijd zo lekker veilig; Droomvlucht kan ik letterlijk dromen, net als de Fata Morgana (al was ik vroeger altijd doodsbang voor die enge reus. Al vind ik dat nog steeds wel een vervelend typetje) en Carnaval Festival. Maar voor de Grote Onbekende Attracties zijn deze filmpjes echt een goede voorbereiding!

Maar dat hoe iets eruit ziet niet altijd de 'prettigheid' van een attractie laat zien bewijst De Vliegende Hollander, want dat vind ik echt een heel erg onaangenaam gevalletje en niet eens omdat hij eng is of zo, nee ik vind het kreng echt heel erg oncomfortabel. Je kan je nergens fatsoenlijk vasthouden, met je benen tegenhouden gaat ook niet en ik heb dus echt het gevoel dat ik er zo uit geslingerd kan worden. Wel is deze attractie echt heel gaaf vormgegeven. Van alle attractie parken is de Efteling wel degene die het meest achter loopt heb ik het gevoel. Ja Pandadroom is een leuke 3D show, maar ik kan me van mijn tripje (toen nog) Euro Disney in begin jaren 90 nog een echte simulator herinneren. De Efteling doet weinig tot niets met de filmische mogelijkheden, terwijl de nieuwste attracties in andere grote parken allemaal met film werken.

Maar goed, deze werken ook helemaal niet leuk in on ride filmpjes en dat was uiteindelijk waar ik over begon, nietwaar? Ik heb er twee gevonden die ik echt de moeite van het delen waard vind, je moet een beetje doorspoelen want soms filmen ze ook echt een groot deel van de wachtrij en dat is meestal best irritant, maar verder zijn ze heel leuk. Wil je zelf op zoek naar leuke filmpjes? Zoek dat op 'on ride' en dan de naam van het park (of Disney/ Universal) erachter en zoek gewoon een beetje. Je bent zo een hele middag bezig! Maar goed, dit zijn de filmpjes/ attracties die ik echt heel leuk vond:

Ik hoop dat jullie ze net zo leuk vonden als ik en vind je nog hele gave attractie filmpjes; please share!

Tot volgende maand!

Geen opmerkingen :

Een reactie plaatsen