Quotes van Coco Chanel

Dinsdag is het de geboortedag van Coco Chanel, een vrouw die de mode enorm heeft veranderd. Dat zij in de vroege 20ste eeuw de vrouwen bevrijde van het corset, is iets waar we haar waarschijnlijk nog steeds dankbaar voor mogen zijn. Mocht je meer over het leven van deze geweldige vrouw willen weten dan raad ik je echt de film 'Coco avant Chanel' aan met Audrey Tautou. Wat betreft boeken ben ik zelf ook nog een beetje aan het zoeken, maar ik zal het zeker laten weten als ik een mooi boek gevonden heb.

Om de 131ste verjaardag te vieren heb ik vandaag een artikel waarin ik de mooiste quotes van Coco Chanel verzameld heb. Ik vind ze persoonlijk erg inspirerend, hoe simpel soms ook. Een vrouw die niet alleen al in modisch opzicht een voorbeeld zou moeten zijn voor alle vrouwen van onze generatie, want we kunnen allemaal wel wat stijl gebruiken...





















Geen opmerkingen :

Een reactie plaatsen