Review: Ebay 'draai-snij-ding'

Ik vind het erg lekker om pastagerechten klaar te maken met groenten in plaats van deeg-pasta, het liefst gebruik ik daarvoor courgette of aubergine, maar ook wortel zou er goed voor gebruikt kunnen worden en ik heb ook wel eens gehoord van 'risotto' van bloemkool. Anyway, hoe ik dan van die groenten ook echt 'pasta' krijg vind ik altijd moeilijk. Meestal schil ik gewoon rond smalle repen af (tagliatelle) maar er zijn ook manieren om een soort spaghetti te krijgen, ik heb al een speciale 'julienne schiller' maar toen ik dit apparaat zag op eBay voor nog geen 5 euro besloot ik hem te bestellen.



De eerste indruk is goed. Het plastic voelt stevig aan, hij draait soepel en ik zie dat er 2 'kanten' zijn. Bij een kant kun je slierten maken, zoals spaghetti en bij de andere kant zitten twee 'slijpers' om de groenten te snijden. Het lijkt zoals ik zei dus een beetje op slijpers van een puntenslijper. Ik ben benieuwd als ik het ga proberen. Ik heb alleen courgette, maar op het plaatje op eBay wordt komkommer gebruikt en volgens mij is dat even 'stevig'.



Mijn eigen fout is dat ik het eerste stuk te groot afsnijd, maar bij een tweede poging gaat het beter. Een courgette past er niet in zijn geheel in, dus die moet je in stukken snijden. Of dit het eindresultaat beinvloed weet ik niet, maar een wortel zou bijvoorbeeld heel smal zijn. Ik draai en draai aan het apparaat, maar het effect zoals ik had verwacht (wat ook op de eBay verkoopsite werd gesuggereerd) bleef uit. Rare reepjes en een hoop pulp kwam eruit. Zelfs de kant met 2 mesjes zorgt voor een raar resultaat, niet dat van 1 lange sliert. Misschien ook niet te verwachten omdat je je groente er niet fatsoenlijk in kan doen, maar volgens de plaatjes zou het wel moeten lukken.



Al met al kan ik kort zijn hierover, het is een flut-apparaat en je moet er je geld niet aan verspillen. Misschien dat het beter werkt met een steviger product als aardappel, maar daar koop je het niet voor. Je idee is gewoon echt allerlei 'solide' groenten (ik bedoel, we snappen allemaal wel dat het voor boerenkool niet gaat werken, toch?) en met dingen als courgette zal het zeker niet werken. Of ik moet het 'trucje' gemist hebben, natuurlijk.

Gelukkig wilde ik toch al soep maken van de courgette en kon het zo alsnog in de pan en om dit artikel dan toch positief af te sluiten; de soep was echt verrukkelijk..

Geen opmerkingen :

Een reactie plaatsen