Urban Garden

Als je van koken houdt, zoals ik, dan zal je vast ook wel het meest houden van verse ingredienten. Het liefst zou ik alles live uit mijn tuin plukken voor ik het zou gaan bereiden, ik ben dan ook echt dol op het Jamie at Home programma. Helaas is op ons mini balkon niks aan te varen met groenten, toch wilde ik wel graag 'iets' zelf verbouwen en daarom is mijn vriend de afgelopen 2 jaar (!) bezig geweest om een systeem te verzinnen. Ik heb mijn urban garden nu een paar maanden en ik moet zeggen dat het bijhouden nog niet zo makkelijk is als het lijkt.



Dit is hij dus geworden, zoals ik al zei is het bijhouden niet zo makkelijk als het lijkt. Sommige plantjes willen elke dag drinken, sommige plantjes worden daar alles behalve blij van. Dit is dan ook de tweede vulling die erin zit, op de basilicum na want die is echt ontzettend goed gegroeid! Zoals je ziet is er nog 1 bakje leeg, maar ik weet nog niet zo goed wat ik daar in wil hebben, dus daarom heb ik deze nog maar even niet gevuld.

Elke keer als ik in de keuken kom en ik zie mijn mooie kruiden, dan word ik echt heel vrolijk. Lekker koken met verse kruiden, maar ook gewoon ervoor staan en er aan ruiken is al zo lekker. Het is gewoon genieten en ik kan stiekem nog minder goed wachten tot ik straks echt ruimte heb voor een moestuintje. Maar goed ik heb hier dus even wat mooie foto's gemaakt van mijn stadstuintje en deze wilde ik jullie niet onthouden.









Zoals ik al vertelde is dit een systeem wat mijn vriend heeft bedacht, het is echt een geweldig systeem want de bakjes zitten stevig, maar je kunt ze er ook met gemak uithalen zodat je even wat kan 'tuinieren' zonder op een onhandige plek veel rotzooi te maken of ze gewoon onder de kraan een beetje water te geven, maar ook kun af en toe de bakjes omdraaien zodat elke kant genoeg licht krijgt. Sowieso zitten de plantjes lekker dicht bij het licht van het raam, wat natuurlijk erg goed is voor de gezondheid van de kruiden. Heb je ook interesse in deze Urban Garden, mail me dan, ik zorg dan dat je een vrijblijvende offerte toegestuurd krijgt. Omdat het een op maat gemaakt product zal zijn kan het voor allerlei verschillende ramen en plekken worden gebruikt, ook tegen de muur bijvoorbeeld.

1 opmerking :

  1. Aaah dat is echt superleuk :) Ik heb een aantal kruiden in de tuin staan, maar buiten zit er toch altijd meer beestjes in :P

    BeantwoordenVerwijderen