DIY: Chloé stijl ketting

Tijdens de komende maand wil ik op vrijdag eigenlijk alleen DIY's laten zien van het nieuwe modeseizoen/ de catwalk. Om af te trappen heb ik een prachtige ketting in de stijl van Chloé. Deze DIY laat zien dat je soms een beetje concessies moet doen om een mooie DIY te kunnen maken, de 'halsband' is in mijn DIY een stuk minder breed en een beetje anders dan het origineel, maar ik vind hem er niet minder mooi om geworden.

Prijs: 3,50 euro
Tijd: 10 minuten
Moeilijkheidgraad: ♥♥



Benodigdheden: Spang (hier) - 1,5 meter Ketting (hier) - Jumpringen (hier) - Rondbektangetje - Kniptang


Ik begon met het ertussenuit knippen van de sluiting, deze hebben we voor deze ketting niet nodig.


Dan maak je aan beide uiteinden een mooi rondje, laat 1 iets meer openstaan dan de andere, dit fungeert straks als een soort 'sluiting'.


Knip je ketting los in 5 losse kettingen van verschillende lengtes en rijg hem aan een van de jumprings. Ik had geen jumprings dus maakte er zelf 2 van een kettelstift.


Maak het ringetje vast aan het oogje van de spang.


Rijg ook de andere uiteinden van de kettingen aan een jumpring en maar deze dicht.


Doe het ringetje om de andere oogje en de ketting is klaar.

Eindresultaat:


Ph. by me.

3 opmerkingen :

  1. waaw wat goed gelukt! Ik ben bang dat ik er te onhandig voor ben, haha! :) Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi! Ik heb je genomineerd voor de sunshine blogger award! Hopelijk vind je het leuk en doe je ook mee! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen