Sewlog: Jurk voor oma's verjaardag

Vandaag is oma jarig, eigenlijk de oma van mijn vriend maar ik noem haar gewoon oma. Ze wordt 85 en dat is natuurlijk wel reden voor een feestje! Eigenlijk is het nog zaterdag als ik dit schrijf, zaterdag 14 uur en ik heb nog niets om aan te doen. Natuurlijk heb ik nog 3 uur om naar de winkel te sprinten en iets te kopen, maar ik heb besloten toch nog maar even mijn toverstokje te laten gaan en een jurk te maken...



Ik heb stof uitgekozen uit mijn 'stash' en een patroon en nu moet ik gaan beginnen. Gelukkig is mijn vriend de hele dag en avond weg, dus het moet vast lukken. Om met de woorden van Tim Gunn te spreken; Go Go Go!



15.30
Het bovenstuk is helemaal klaar, hij past prachtig alleen nu twijfel ik of ik een strakke of een klokkende rok moet doen.. Ik wilde dus eigenlijk een strakke rok doen, maar ik denk dat een beetje een klokkende rok ook heel erg leuk staat. Aargh, keuzes! Ik ga maar even een kopje thee drinken om het te laten inzinken.



16.30
De jurk zit helemaal in elkaar, hij hoeft alleen nog afgewerkt te worden. Ik heb toch gekozen voor het eerste idee van de rechte rok, maar hij is niet echt strak. Ik wil nog wel elastiek maken in de taille, waar morgen ook een riempje overheen komt. Het ziet er echt heel leuk uit.
Mijn vriend is thuis gekomen en ik ga straks na het eten weer verder.



21.30
Hij is klaar! De elastiek lukte me echt niet met dit rare stof, maar alles is mooi afgewerkt en de jurk is helemaal klaar. Uiteindelijk heb ik er maar iets van 3 en een half uur over gedaan, ook dankzij het stof want het naaide wel heel fijn voor gewone naden, het is erg soepel dus ik had geen problemen dat het ergens trok of zo, wat je met stug stof nog wel hebt.

Eindresultaat





Update maandag 15.15: Zo de outfit foto's staan erbij! Het was een prachtig feest gister, het was heerlijk om oma te zien genieten van het 'bij elkaar zijn'. Ik voel mij heel gelukkig dat ik daar ook deel van uit mocht maken.
Daarbij kreeg ik echt het ene na het andere compliment over mijn jurk. Zelfs mijn schoonvader zei dat ik maar meer van deze jurkjes moest maken, haha.

Ph. by Joseph.

Ph. by me.

1 opmerking :

  1. Ben jaloers op je naaikunsten, zou willen dat ik het ook kon...

    BeantwoordenVerwijderen