Boek review: Love at first stitch - Tilly Walnes

Ik ken Tilly Walnes van 'The British sewing bee', een tv programma in de trant van 'Heel Holland bakt' alleen dan met naaien en Brits. Maar wel even kneuterig, maar ik hou van kneuterigheid dus dat was goed. Ik kwam er tijdens dat programma al achter dat ze ook een blog had en begon haar meteen te volgen en snel inspireerde ze om ook meer over naaien te gaan schrijven, maar wel op mijn eigen manier. Toen ze een boek uit bracht stond hij meteen op mijn verlanglijstje en ik was dan ook door het dolle heen toen ik hoorde dat ik de Nederlandse vertaling mocht gaan reviewen voor mijn blog!



Eerste indruk
De eerste keer dat ik door het boek bladerde werd ik meteen helemaal enthousiast, het boek ziet er in eerste oogopslag vrolijk en duidelijk uit. Tilly is een prachtige meid en daarom is het ook leuk dat ze gewoon zelf model staat in alle foto's. Het boek heeft een vrolijke lay-out en een vrolijk geel thema, tijd om me er wat meer in te verdiepen!



Indeling
Het boek is heel makkelijk en duidelijk ingedeeld, op de pagina's met gele ruitjes vindt je de technische uitleg van naaitechnieken en dergelijke, op effe gele pagina's wordt uitgelegd hoe je de patronen moet gebruiken, de pagina's met bolletjes/kruisjes patroon vertellen hoe je je kleding kan personaliseren en er staan ook tussendoor nog veel leuke persoonlijke verhalen van Tilly.



Uitleg en andere teksten
Ik vind de manier van beschrijven echt heel duidelijk, maar ze laat goed zien dat naaien een echt leuke bezigheid is. In de teksten over hoe Tilly is gaan naaien, hoe ze haar kleding combineert en in tips over wat je het best kan maken straalt de passie van de schrijfster van de pagina's af.



Patronen
Ik heb de patroonbladen, die achterin het boek in een 'envelop' erbij zitten, uitgeklapt om te kijken hoe deze eruit zien en zo op het eerste gezicht ziet dit er heel duidelijk uit, maar om hier nu nog een hele review van de patronen aan te plakken, dan wordt dit een lang artikel en daarom heb ik besloten om dit in een apart artikel te plaatsen.

Love at first stitch van Tilly Walnes, €24,99 o.a. te koop bij bol.com

Lijkt dit boek je iets? Of volg je liever gratis naai tutorials op internet? Om het artikel over de patronen van dit boek niet te missen kun je me volgen op een van onderstaande social media kanalen!

Ph. by me.

2 opmerkingen :

  1. Ziet er leuk uit...op mijn verlanglijstje voor December!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er leuk uit! Dat jurkje van op de voorkant vind ik erg leuk! Vind het alleen altijd een ramp om echt mooie stoffen te vinden..

    BeantwoordenVerwijderen