DIY: Neon ketting

Het is nu wel echt herfst aan het worden, nu schijnt hier het zonnetje maar afgelopen dagen was het minder gezellig weer. Tijd om wat kleur te geven aan mijn outfit met een vrolijke ketting! Het leuke aan deze DIY vind ik zelf dat ik er rietjes voor heb gebruikt, iets waar je misschien niet als eerste aan denkt als je aan een leuke ketting denkt, maar volgens mij is hij wel heel leuk geworden...



Prijs: 2 euro
Tijd: 15 minuten
Moeilijkheidgraad: ♥♥


Ketting – Jumprings – Sluiting – Rietjes


Het eerste wat je doet als je deze ketting gaat maken is de kleuren uitkiezen, want in het zakje zitten 5 rietjes, maar ik ga er maar 3 gebruiken. Ik koos voor roze, neongeel en paars. Deze zaag je, met het zaagje, voorzichtig af op 3 verschillende lengtes.


Vervolgens rijg je de afgezaagde stukjes rietje aan de kettingenen maak dan je 3 kettingen aan 1 kant vast aan elkaar met een jumpring.


Dan moet je de lengtes van de kettingen gaan bepalen, omdat we ze op drie lengtes willen laten hangen moet de bovenste ketting het kortst zijn, de onderste het langst.


Natuurlijk maak je ook de andere uiteindes van de kettingen aan elkaar vast en hieraan bevestig je ook het slotje, eventueel zou je nog aan de andere kant een verlengkettingkje kunnen maken, maar ik vind dat niet nodig.

Eindresultaat:




Variatie tip: Bij verschillende (online) winkels verkopen ze tegenwoordig ook metalen rietjes, je zou dan (voor een klassiekere look) ook deze kunnen gebruiken op dezelfde manier als je dat deed met de neonrietjes.

Zou je vaker DIY's willen zien met 'gewone' huis, tuin en keuken spullen, laat dat dan in de comments weten! Wil je op de hoogte blijven van mijn updates, volg me dan op een van onderstaande social media kanalen!

Ph. by me.

1 opmerking :