DIY: Oorbellen

Jullie hebben laatst mijn hobbykamer gezien en op die foto's was ook te zien hoeveel 'voorraad' ik heb, tijd dus om eens wat leuke DIY's te gaan laten zien met spullen die ik nog heb en dit keer zal het een paar oorbellen zijn!



Prijs: 2 euro*
Tijd: 15 minuten
Moeilijkheidgraad: ♥♥
*Omdat het dus een DIY uit mijn voorraad is weet ik de prijs niet zeker en ook niet meer waar ik de spullen vandaan heb helaas.



Nylondraad - Suède koord breed - Kralen - Oorhangers - Kalotjes - Knijpkraal - Goud metaaldraad


Ik begin met de nylondraad aan de naald te rijgen en de draad op ongeveer 0,5 cm van de rand van het suède koord erdoorheen te rijgen. Aan de buitenkant maak je een kalotje vast.


Rijg de eerste kraal aan je nylondraad en steek de draad weer door het suède koord en rijg vervolgens de tweede kraal aan de nylondraad. En doe dit nog zo vaak als je kralen er aan wil hebben. Je kunt zoveel kralen gebruiken als je wil, maar gebruik altijd een oneven aantal.


Na de laatste keer door het suède koord de hebben geregen maak je ook aan de andere kant een kalotje vast, zorg dat de nylondraad super strak zit want de kralen en het koord mogen geen speling hebben.


Knip dan van het metaal draad 2 gelijke bogen (ik zou het in 1 keer doen voor de 2 oorbellen, dus in totaal 4 bogen) waarmee je de 'trapeze' gaat vormen en waar het oorhangertje aan komt te hangen. Maak dan oogjes aan de boogjes (haha) en zorg dat deze allemaal NAAR BUITEN wijzen, op deze manier komt het het mooist aan elkaar te zitten.


Maar de boogjes vast aan het kralenrijgsel en maak er boven een oorhangertje aan en klaar zijn je prachtige oorbellen!

Eindresultaat:


Ik zou zeker vaker dit soort 'dingen' moeten doen, gewoon in mijn voorraad zoeken naar wat ik kan gebruiken voor een leuke DIY. Dus wie weet, binnenkort meer van dit soort artikelen. Wil je daarvan op de hoogte blijven, volg me dan op een van onderstaande social media! En laat me natuurlijk even weten wat je van deze DIY vindt!

Ph. by me.

Geen opmerkingen :

Een reactie plaatsen