DIY: Spinnenhaarband

Het laatste artikel in de Halloween reeks, vanavond is het zo ver; Halloween is hier. Ik vond het in elk geval erg leuk om deze reeks te maken, dus ik denk dat jullie komend jaar wel meer 'thema weken' kunnen verwachten.

Vandaag heb ik dus een DIY voor jullie, gewoon iets wat je nog makkelijk last minute kan maken als je onverwacht vanavond (of dit weekend) nog een feestje hebt, of als je gewoon zin hebt om je look een beetje te ver-engen. Een haarband met spinnen, geïnspireerd op de insectenhaarbanden van Eugenia Kim maar een fractie van de prijs.



Prijs: 3,50 euro
Tijd: 15 minuten, plus droogtijd.
Moeilijkheidgraad: ♥


Plastic spinnen - metalen haarband - spuitverf - lijmpistool


Begin met het goud spuiten van de spinnen, ik had er helemaal niets mee gedaan voor ik ging spuiten, maar even ontvetten zou denk ik geen slecht idee zijn geweest. Ook kwam mijn vriend er mee aan dat ik misschien beter eerst had kunnen plakken en dan pas sprayen, maar dit was wel echt het meest 'klieder vrij'.


Voor je gaat plakken is het slim om even te kijken hoeveel spinnen er op de haarband passen. Laat een klein stukje aan de onderkant 'spinvrij', want dat gedeelte zit achter je oren en dan zit zo'n spin niet echt chill.


Doe lijm op de buik van de spin en plak het aan de haarband. Ik heb verschillende (stevige) lijmen geprobeerd maar het lijmpistool is echt de enigste en de beste optie. Gelukkig zijn lijmpistolen niet (meer) zo duur, voor 2,50 heb je er al 1 bij Action en ik kocht er ooit al een bij Kruidvat voor nog minder.


Ik heb de spinnen echt 'poot aan poot' geplakt om zo min mogelijk ruimte ertussen te houden, maar je kunt natuurlijk zelf kiezen hoe je ze plakt, misschien haaks op de haarband, zodat het er uit ziet alsof ze naar je gezicht lopen kan ook heel creepy zijn natuurlijk!

Eindresultaat:




De laatste tijd lijken mijn leukste/ mooiste DIY's in het goud te zijn, hopelijk komt er binnenkort nog een zilveren winnaar. Maar ik vind deze haarband echt nog leuker gelukt dan ik eigenlijk had verwacht. Laat in de comments weten wat jij van de haarband vindt en als je op de hoogte wil blijven van al mijn DIY's (inclusief de thema weken die ik in mijn hoofd heb) zorg dan dat je me volgt op een van onderstaande social media.

Ph. by me.

1 opmerking :