Halloween DIY: Jack O'Lantern zonder pompoen

Ik vertelde in het eerste Halloween artikel al over de Jack O'lanterns, vaak gemaakt van pompoenen maar mij leek het leuk om eens een andere versie te maken. Niet zo moeilijk of gevaarlijk als een pompoen uithollen en snijden en een stukje moderner ook nog. Ook leek dit me iets beter in een modern interieur te passen, je zou dan ook 3 rechte glazen/ vazen kunnen gebruiken om dit effect te krijgen.



Prijs: 2 euro
Tijd: 15 minuten (en wachten tot de verf droog is.)
Moeilijkheidgraad: ♥


Glazen potjes - spuitverf - schilderstape.


Knip uit schilderstape de verschillende vormen voor ogen en mond, ik heb op internet wat plaatjes opgezocht van pompoen lantaarns om te zien wat mooie monden waren want dat vond ik nogal moeilijk.


Spuit de potten in 3 verschillende kleuren, of 3 dezelfde natuurlijk, maar net wat je zelf mooi vind. Ik wilde graag een rijke uitstraling en koos daarom voor 3 kleuren en geen van alle een die 'verwacht' wordt bij Halloween, zoals oranje of zwart.


Als de verf gedroogd is haal je de schilderstape van het glas, dat je echt goede tape moet gebruiken zie je wel aan deze foto's want het is een beetje 'gemorst'.

Eindresultaat:




Het is een heel eenvoudige DIY, die zelfs last minute nog gemaakt kan worden als je onverwacht vrijdag toch 'bezoek' verwacht. Veel mensen hebben wel lege glazen potten die nog niet naar de glasbak zijn gebracht en dit is natuurlijk een hele leuke manier van recycling! Verwacht jij vrijdag dat er kindjes langs je deur gaan komen? Zet je daarvoor ook leuke decoratie neer? Als je meer leuke interieur DIY's wil zien kun je me volgen via onderstaande social media om zo op de hoogte te blijven van updates op mijn blog.

Ph. by me.

5 opmerkingen :

  1. Leuke diy! Echt een heel leuk resultaat! Ik heb geen tijd om een pompoen te gaan snijden dus dit is een perfect alternatief :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk idee :) Ik heb je trouwens getagd voor de 5 reasons why I smile tag! Als je het leuk vindt kun je hem invullen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke DIY!
    Zelf heb ik onlangs een pompoen zitten uithollen :-)

    BeantwoordenVerwijderen