Jeans inspiratie: Esprit

Hoewel ik dol ben op zelfgemaakte kleding en ik echt geniet van de complimentjes die dat oplevert, moet ik heel eerlijk zeggen dat ik niet alles zelf wil (en kan) maken. Jeans bijvoorbeeld, dit moet op zo'n specifieke manier gemaakt worden dat ik daar liever mijn vingers niet aan brand, maar jeans zijn wel echt een must have. Nu moet ik heel eerlijk zeggen dat ik al lang geen jeans meer heb gedragen, maar eigenlijk vind ik dat toch echt wel een gemis in mijn kast.

Gelukkig heeft Esprit heel veel super gave jeans, die echt precies passen in mijn klassieke, eigentijdse stijl (klik hier voor de top 10 van favoriete jeans) en daarom lijkt het me leuk om eens een kijkje te nemen in de webshop van Esprit en eens te kijken welke jeans ik mooi vind en hoe ik deze zou combineren, want het nieuwe modeseizoen is begonnen dus mijn kast kan wel een update gebruiken!

FAVORIETEN UIT DE WEBSHOP


Jurkje € 69,99 - Vest € 69,99 - Jeans € 59,99

Hierboven zie je al een paar van mijn favorieten uit de webshop, tijdens het samenstellen van de sets die hieronder staan kwam ik deze items tegen en hoewel ze niet in de outfits passen die ik hieronder laat zien wilde ik ze toch graag delen vandaar dat ik het zo maar heb gedaan. Voor de outfits heb ik gekozen voor 3 weekendthema's; Borrelen op vrijdag, shoppen op zaterdag en eropuit op zondag. Zo heb je 3 verschillende soorten outfits, maar stiekem kunnen ze ook best op een andere dag van de week hoor...

BORRELEN OP VRIJDAG

Jeans € 59,99 - Armband € 12,99 - Vest € 99,99 - Shirt € 39,99 - Laarsen € 99,99 - Ketting € 14,99

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet zo van het stappen ben, ik ga eigenlijk liever overdag op een terras zitten dan 's avonds in een cafe hangen. Maar er zijn genoeg mensen die na het werk op vrijdag nog even 'een borrel doen' met collega's. Iets wat me heel leuk lijkt als je in een (klein?) bedrijf werkt en leuke collega's hebt. Als ik ooit nog in zo'n plek zou komen werken zou ik dit die dag naar het werk dragen, mits dat gepast zou zijn natuurlijk en dan kun je na het werk zo door rollen naar de vrijdag-middag borrel.

SHOPPEN OP ZATERDAG

Jeans € 69,99 - Jasje € 79,99 - Rugzak € 69,99 - Schoenen € 69,99 - Ketting € 14,99 - Shirt € 19,99

Lekker op zaterdag winkelen, mij maakt het niet eens zoveel uit of het in een grote stad is als Amsterdam om kleding te kopen of gewoon vlakbij in een klein dorpje waar het gezellig is 'lekkere boodschappen' doen. Op een terrasje wat drinken, mensen kijken, maar vooral lekker samen zijn met mijn vriend, moeder of een vriendin. Maar de outfit die ik dan draag moet wel comfortabel zijn! Zelf vind ik het erg fijn om mijn handen vrij te hebben en dus ben ik echt wel heel blij met de rugzakken trend en deze leek me erg praktisch voor zo'n shop sessie.

EROP UIT OP ZONDAG

Jeans € 59,99 - Vest € 89,99 - Shirt € 35,99 - Riem € 29,99 - Schoenen € 89,99

Dit is een outfit die ik zou dragen op zondag, zo'n zondag waarop we bij Oma op de koffie gaan of lekker een frisse neus gaan halen om vervolgens bij ons favoriete cafeetje een kop warme chocomelk te gaan drinken. Optutten doe ik doordeweeks wel, maar op zondag wil ik lekker comfortabele kleren aan. Al kan ik me echt voorstellen dat dit vest sowieso een nieuw woonvest zou kunnen gaan worden want hij ziet er echt heerlijk zacht uit!

Mag ik van mezelf zeggen dat ik leuke outfits bij elkaar heb gezocht? Ik ben denk ik vooral ook heel erg verliefd op de eerste rode jeans, misschien toch eens even een bestelling plaatsen. Wat was jouw favoriet? Of heb je iets anders leuks gezien in de webshop van Esprit?

Ph. Esprit webshop.

8 opmerkingen :

  1. Mooie combinaties heb je gemaakt! Een jeans maken lijkt mij ook super lastig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat geruite jurkje is zo leuk. Ik ben nu een trui voor mijn vriend aan het maken, maar broeken mag hij van mij gewoon blijven kopen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit zou net mijn lijstje kunnen zijn, geweldige favorieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat tof om te lezen dat je je eigen kleding maakt c:
    De zwarte rugtas van zaterdag is gaaf!!
    Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke outfits! Die turquiose items vind ik echt gaaf.

    BeantwoordenVerwijderen