Minke Maria kookt: Champignons voor op brood

Ik hou van 'aparte' lunches, ik at als kind niets anders dan alleen maar boterhammen met hagelslag, soms vlokken en heel soms chocoladepasta, maar niet meer zo graag sinds de pastachoca beregoed veranderd was. Anyway, ik eet graag een tonijn-tosti, broodje gezond of een toast met champignons! Dat laatste inspireerde mij voor dit recept, want een smeersel is ook lekker om eens op tafel te zetten met een feestje, of in plaats van kruidenboter bij de gourmet/ soep.



Aantal: 1 bakje
Prijs per portie: 1,50 ongeveer
Kcal per 100 gram: 60
Tijd: 30 minuten
Moeilijkheidgraad: ♥♥



Ingrediënten:
- 1 bakje champgnons
- 4 grote tenen knoflook
- bosje peterselie
- 2 eetlepels ketjap manis
- olijfolie
- zout naar smaak
Benodigdheden:
- bakpan
- aluminiumfolie
- staafmixer



Begin door de knoflookteentjes ongepeld met wat olijfolie in een stuk aluminiumfolie te wikkelen en in de oven te leggen, voor ongeveer 20 minuten op 200 graden. Op deze manier wordt de knoflook gepoft en heeft het straks een beetje een zoet smaakje. Snijd dan de champignons in stukjes, dit hoeft niet netjes maar plakjes bakken wel het makkelijkst. Bak de champignons met wat olijfolie in de bakpan tot ze een beetje bruin zien en lekker ruiken.

Als de knoflook klaar is pel je het zachte gedeelte uit de harde schil, en doe dit samen met de champignons, peterselie en ketjap in een bak. Pureer het geheel dan met de staafmixer tot het een beetje een pasta is. Voeg eventueel nog wat zout toe naar smaak en serveer het dan met een stokbrood.



Ph. by me.

3 opmerkingen :

  1. Het klinkt lekker, ik hou echt heel erg van champignons dus ik denk dat ik het eens moet gaan proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh my gosh, ik heb honger nu! Dit klinkt zóóó lekker, ik ben echt dol op champignons. Even je recept uitprinten, ga hem snel eens proberen! ^_^

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Laat je nog even weten of het gelukt/ lekker was? :D

      Verwijderen