Review: EBAY 'DRAAI-SNIJ-DING' #2

Een tijdje geleden had ik via eBay een apparaatje gekocht waarmee ik groenten 'pasta' kon maken, gewoon de groenten in het ding, draaien en er zouden mooie slierten groenten uitkomen. Ik maakte er een review van voor jullie maar helaas het ding werkte dus echt voor geen meter! Nog voor de review goed en wel online kwam had ik op eBay alweer een zelfde apparaatje gevonden. En daarvan krijgen jullie vandaag een review, maar ik zal alvast 1 ding verklappen; het is geen haar beter!



Wat mij handiger leek aan deze versie dan aan de andere was dat deze min of meer werkt als een puntenslijper. En omdat ik de vorige keer een vrij zachte groente had gebruikt (courgette) besloot ik dit keer voor een wortel te gaan omdat deze toch steviger is en misschien beter werkt. Je ziet hieronder hoe de mesjes eruit zien en op de foto van de verkoper staan mooie foto's van gekrulde julienne gesneden reepjes wortel aan een stuk eruit komen.



Ik probeerde het dit keer dus met een wortel, maar al vrij snel kwam ik erachter dat het geen succes was. Ik heb wel een paar keer zitten proberen om het goed te doen; harder drukken, zachter drukken, linksom draaien, rechtsom draaien, maar geen van deze acties hadden enig succes. Er leken ook meer 'plakjes' uit te komen dan mooie julienne reepjes, krullen deden ze niet en ze werden niet langer dan een paar cm (zeg maar de dikte van de wortel). Ik kan er een lang verhaal over schrijven, maar het werkt gewoon niet.



Omdat het dus geen succes is ga ik hier dit keer dan ook niet neerzetten waar ik dit apparaat gekocht heb. Wel heb ik er iets meer voor betaald dan voor die andere, namelijk US $5.99. Heel erg jammer dat het niks is, want ik vind het concept echt heel leuk. Ik durf dus niet te zeggen dat dit de laatste keer is dat ik iets probeer van dit soort dingen. Mocht je mijn volgende reviews en andere artikelen niet willen missen, volg me dan op de social media die hieronder staan.

Ph. by me.

4 opmerkingen :

  1. voor courgette werkt het in ieder geval wel! ik gebruik het voor courgette-spaghetti ( zoals http://allrecipes.com/recipe/low-carb-zucchini-pasta/ ) en het werkt perfect!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik gebruik zelf de jullienesnijder van Dille & Kamille, en die werkt wél goed! Misschien die eens proberen? En je bent er net zo veel aan kwijt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jammer dat het niets is, was het wel wat dan was hij ideaal!

    BeantwoordenVerwijderen