Sewing 101: Introductie

Als ik tegen mensen vertel dat ik zelf graag kleding maak krijg ik vaak een opmerkingen in de trant dat mensen het knap vinden, maar dat ze zelf nog geen draad door een naald kunnen halen. Bij velen zal de eigenlijke onwil net zo hard wegen als de onkunde, maar voor mensen die WEL graag willen leren naaien wil ik hier op mijn blog een soort tutorials neerzetten om zo stap voor stap te leren naaien. En niet alleen door dingen voor te doen, maar ook door er kleine projecten aan vast te maken; een (spelden)kussen bijvoorbeeld of een etui, gewoon om te beginnen. Uiteindelijk weet ik niet waar het eindigt dus we zullen zien.



Natuurlijk zijn er duizenden boeken waarin je dit kan lezen en misschien nog wel meer websites met voorbeelden van hoe het moet, maar toch wil ik graag mijn eigen aandeel er nog in leveren. Ik ben iemand die naaien niet heeft geleerd op een naaicursus, ik heb het zelf gedaan, ik ben iemand die ermee is begonnen uit geldgebrek en creativiteit. En op deze manier zal ik jullie ook alles uitleggen, zodat je het met een eenvoudige naaimachine kan uitvoeren, zodat je het zelf kan leren, zodat het geen jaren duurt voordat je het kan.



Mijn grote inspiratie en voorbeeld hierin is Tilly van Tilly and the buttons, maar wat zij doet is in het Engels en ik zal alles duidelijk in het Nederlands uitleggen. Binnenkort zal ik wel ook haar boek reviewen, dus houd mijn site in de gaten als je daar in ge├»nteresseerd bent (of volg me via een van de kanalen onder aan mijn blog!) Maar goed ik wil dus echt bij het begin beginnen, maar ook vragen zijn heel erg welkom! Want ik heb dus door eerdere vragen al idee├źn voor voorbeelden. Maar ik zou eigenlijk willen weten of jullie het fijn zouden vinden dat ik echt helemaal stap voor stap ga, of dat ik zeg maar 'stap-voor-stap' afwissel met wat 'voor gevorderden'? Input vind ik sowieso wel heel fijn omdat ik de tutorials natuurlijk voor jullie maak en niet voor mezelf. (Al vind ik het wel heel leuk om te doen, natuurlijk!) Dus laat al je input hieronder in de comments achter, bij deze alvast bedankt!

Ph. by me.

9 opmerkingen :

  1. Heel leuk dat je dit gaat doen. Ik zelf sla even over maar ik ga het zeker volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind dit altijd onwijs gaaf als mensen dit kunnen. Een heel klein beetje naaien kan ik nog net, maar zelf kleren maken. Daar ben ik denk ik een beetje te onhandig voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk, mooie foto's ook! Ik kan een naaimachine bedienen en heb op school wel kledingstukken gemaakt maar ik heb er best wel een hekel aan. Toch vind ik zelfgemaakte spulletjes wel heel erg leuk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om er meer inzicht in te krijgen hoe het precies moet. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow wat leuk dat je dit zelf kunt! Ik ben niet de enigste persoon maar vind het wel knap!

    x Karen
    http://dressinginlabels.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk! Ik ben benieuwt naar je tutorials, want ik zou dolgraag meer willen kunnen dan alleen broeken korter maken en een kussensloop kunnen maken :')

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mijn ultieme doel is zelf mijn spijkerbroeken kunnen inkorten... Veel verder gaan mijn ambities niet (vooral omdat ik dat nog steeds echt niet kan!)

    BeantwoordenVerwijderen