Thee serveren op een leuke manier

Stiekem moet ik toegeven dat mijn lieve zus de reden is dat ik op dit idee ben gekomen, want ik vond het zo leuk toen ze met deze soort van 'thee bar' aan kwam zetten op een verjaardag dat ik er perse een artikel over wilde schrijven. Maar ik wilde graag wachten op de herfst want daar past thee gewoon beter bij dan bij zomerse warme dagen. Vandaag ga ik het dus laten zien, want niet alleen is het zo extra genieten van dat kopje thee ook als er mensen met je mee komen drinken!



Eigenlijk is het super eenvoudig, je moet alleen losse thee en potjes kopen. Ik kocht deze potjes bij Xenos en wilde eigenlijk eerst echte kleine weckpotjes kopen (dat had mijn zus ook) maar ik vond ze te duur. Hahaha. Ik besloot ze daarom op een andere manier leuk te maken en er 'naamkaartjes' op te plakken met washi tape.



Natuurlijk is dit ook een hele leuke manier van presenteren als je bijvoorbeeld een verjaardag hebt, met een dranken buffet of bij een high tea. Ik gebruik normaal graag zelf een thee ei, maar je kan (vooral dus in geval van veel thee drinkers of veel experimenteren met thee's) ook lege thee zakjes kopen die je zelf nog moet vullen. Ik zag ze bij Simon Levelt (thee en koffie winkel) voor nog geen 3 euro, maar weet ook dat je die bij De Tuinen kan vinden.

Ik ben zelf echt een theeleut en drink op een avond gerust een hele thermoskan leeg, voor mij is zo'n 'thee bar' zoals ik het dus maar heb gedoopt dus echt iets wat het thee drinken heel speciaal maakt. Ik koop ook graag speciale theeen voor mezelf, als kadootje omdat ik vind dat ik dat verdien. En als ik dan gepoetst heb of zo dan beloon ik mezelf met zo'n extra speciale thee.



Vorig jaar bestelde ik rond december bij Simon Levelt Sinterklaasthee en Zwartepietenthee, maar deze heb ik uiteindelijk niet meer open gemaakt. Voor dit artikel besloot ik dat ik beter die thee maar in de potjes kon doen in plaats van nieuwe kopen en dus proefde ik nu eindelijk deze thee. En lekker dat hij is! Ik heb gehoord dat hij waarschijnlijk in november weer terug komt, dus dan ga ik zeker weer even in slaan voor het komende jaar!

Wat is jou favoriete thee? Of drink je liever iets anders? En ben je meer van de theezakjes, of heb je liever losse thee? Wil je op de hoogte blijven van nieuwe artikelen op deze blog, volg me dan op een van onderstaande social media en ik zie je hopelijk snel terug!

Ph. by me.

6 opmerkingen :

  1. Ik vind verse thee echt heerlijk en ik vind dit een top idee:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik ben ook een zware theedrinker maar ben sinds een week of 2 ook begonnen met dagelijks 1 tas koffie omdat ik merk dat dat helpt als ik hoofdpijn voel opkomen.
    ik drink altijd losse thee en mijn favo' s zijn earl grey of english breakfast met melk, jasmijnthee, eucalyptus/rooibos en rooibos.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat mooi, ziet er heel gezellig uit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha... Nou, ik voel me vereerd dat er een artikel over mijn idee gaat! Omg! Ik had zulke weckpotjes in Breda gezien, bij een high tea. Toen zijn we eigenlijk direct naar de dille en kamille gegaan, et voila: een artikel op mijn tantes blog! X

    BeantwoordenVerwijderen