DIY: Cirkeloorbellen

Mijn kralen stash is nog steeds best groot, dus ook vandaag weer een leuke DIY met spullen die ik al in huis had. Ik hou van grote oorbellen, ik draag ze niet vaak maar vind het wel heel mooi. Het idee voor deze oorbellen kreeg ik toen ik iets dergelijks zag op internet, ik begon meteen tussen mijn kralen te zoeken welke ik ervoor zou kunnen gebruiken en kwam op deze paarse uit. Ik heb deze kralen al heel lang en vind ze nog steeds echt heel gaaf, de reden dat ik ze ook kocht destijds; zonder echt een 'doel' te hebben ervoor. Maar dit is een heel mooi doel!



Prijs: 1,50 euro
Tijd: 10 minuten
Moeilijkheidgraad: ♥♥


Benodigdheden: kralen - 3 gouden kralen - memory wire (1 'ronde' per oorbel) - oorhanger - tangen.


Rijg alle kralen aan de memory wire, als je de hoeveelheid kralen kiest, zorg dan dat er nog een cm of zo aan weerskanten over is. Ook doe je aan weerskanten van de gouden kralen evenveel ander kleurige kralen.


Deze ga je namelijk ombuigen, haal de ene 'lus' door de andere heen zodat ze aan elkaar vast zitten en frommel de uiteindjes van het ijzer in de kralen zodat het niet meer los kan schieten. De kralen komen hierdoor strak om de ronding heen te zitten. Knijp de lussen nog extra plat als je dit gedaan hebt om te zorgen dat het niet meer los schiet.


Maak er dan een oorhangertje aan, met het soort dat ik heb gebruikt kan het heel gemakkelijk. Maar je kan er ook een gebruiken waarbij je nog een extra jumpringetje nodig hebt.

Eindresultaat:




Ik heb er echt lol in om dingen te maken van spullen die ik nog in mijn stash heb, het zijn gewoon DIY's die ineens in me opkomen als ik een paar spullen zie liggen. Ik vind zelf sieraden en accessoires heel leuk om te maken voor mijn blog, maar ik vraag me eigenlijk af of jullie dit ook graag zien. Of dat jullie liever een ander soort DIY zien? Laat het weten in de comments en volg me op social media om op de hoogte te blijven van mijn updates.

Ph. by me.

2 opmerkingen :

  1. Leuk gedaan! ik was hier als kind altijd zoo druk mee in de weer, altijd sieraden maken! Ik zou ook weer eens mn kralen erbij moeten pakken en kijken wat ik ermee kan :)

    BeantwoordenVerwijderen