DIY: Legopoppetjes ketting

Naast Barbies is Lego mijn favoriete speelgoed en niet alleen van mij; bij mijn vriend staat het echt met stip op nummer 1. In 2010 zijn wij zelfs samen naar Legoland in Denemarken geweest. Het was dan ook maar een kwestie van tijd voor ik een Lego DIY zou gaan maken en vandaag is het dus zover, haha. De poppetjes van Lego zijn zo iconisch dat iedereen ze van een kilometer afstand herkend en daarom zijn ze ideaal om te verwerken in een sieraad, maar natuurlijk ga je niet 'gewoon' met speelgoed om je nek lopen maar dat zie je verder wel in deze DIY!



Prijs: 11 euro
Tijd: 30 minuten
Moeilijkheidgraad: ♥♥♥


Benodigdheden: Legopoppetjes - zilver spuitverf - nietstiften - ringetjes - ketting - slotje.


Je begint natuurlijk met het zilver spuiten van de legopoppetjes, het was nog best een karwei want steeds moest ik ze in andere 'posities' zetten om alles mooi egaal te krijgen. Hou de spuitbus niet te dichtbij de poppetjes en laat elke laag goed drogen voor je met de nieuwe begint. Dit is best tijdrovend moet ik zeggen!


Maak dan van de nietstiften een boogje dat precies in het gaatje op het hoofd van de poppetjes past, ik heb dat gewoon op gevoel gedaan.


Dan lijm je de boogjes in het hoofdje vast met secondelijm. Het zit daarna echt heel stevig vast.


De ketting had je al op maat gemaakt voor jou nek, maar net of je hem hoog wil of laag wil laten hangen. Meet dan uit hoe ver je de poppetjes uit elkaar wil hebben, ik had er 6 oogjes tussen steeds. En ik heb de poppetjes met een ringetje dus steeds aan het 7e oogje gemaakt.


Als laatste maak je dan ook nog een slotje aan je ketting en klaar is je te gekke Legopoppetjesketting.

Eindresultaat:






Misschien is het ook leuk om een vergelijkbare ketting te maken met andere speelgoedfiguurtjes of Barbie schoentjes of zo. Met 1 zilver (of goud) gespoten Duplofiguur heb je een gave hanger voor aan een lange ketting. De mogelijkheden zijn eindeloos! Met welk speelgoedfiguurtje zou jij een ketting willen maken? Wil je op de hoogte blijven van updates op mijn blog, volg me dan op social media.

Ph. by me.

4 opmerkingen :

  1. Wat een origineel idee! Heel mooi resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooh super gaaf gedaan en erg origineel, zo iets heb ik nog nooit (in het echt) gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldig idee. Lego, of eigenlijk duplo, is hier in huis ook bijzonder populair.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb weleens een dino aan een ketting gehangen. Leuk dat je ze ook geverfd hebt! Anders is het zo standaard en ook een beetje kinderachtig, tof! X

    BeantwoordenVerwijderen