Mijn planning met Flow weekly.

Ik vertelde al eens eerder dat Flow sinds kort elke week een schriftje uit brengt onder de naam Flow weekly, wat ik toen nog niet kon bedenken was dat ik er echt he-le-maal weg van zou zijn na een paar weken. Omdat ik ook bij de vorige post las dat iemand niet wist hoe ze het moest gebruiken, besloot ik te gaan laten zien hoe ik het gebruik. Ik ben de laatste tijd heel veel 'agenda filmpjes' aan het kijken over hoe mensen hun agenda indelen en dat is echt heel inspirerend, ik hoop dus ook dat ik jullie ook kan inspireren.



Op donderdag of vrijdag begin ik met het invullen van mijn Flow weekly voor de week erop, ik begin standaard met het kiezen van de pagina's waar in mijn blogplanning neer zet en mijn boodschappenlijst. Dit zijn voor mij de meest belangrijke dingen in mijn 'agenda'. Als een nieuwe maand in aantocht is staan er 2 maandkalenders achter elkaar zodat ik alvast mijn (overzichtelijke) planning kan maken voor de nieuwe maand.

Als het zaterdag is weet ik zo ongeveer wat ik moet gaan doen de komende week, afspraken zijn bekend en mijn verdere planning kan worden gemaakt. Welke dagen ga ik welke huishoudelijke taken doen? Wanneer kan ik welke blogs schrijven? Wat voor (andere) leuke dingen kan ik inplannen, want tja in drukke weken moet je zelfs ontspanning inplannen. Natuurlijk is het inplannen van blogpost niet voor iedereen nodig, maar er zijn altijd dingen die fijn zijn om even in te plannen, zoals tijd om je financiƫn bij te werken of een belangrijke brief schrijven.



Ik gebruik daarvoor dus de To Do lijstjes van elke dag, maak daar lijstjes en streep af. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niets zo fijn vind als afstrepen van To Do lijstjes, het geeft voldoening en een compleet gekleurd lijstje geeft me ook echt het gevoel dat ik hard gewerkt heb. Soms maak ik ook een soort van uren planning, maar meestal houdt ik me daar niet zo heel erg aan want ik maak dingen graag af.
Post-its en washi tape maken dat mijn boekjes makkelijk aan te passen zijn aan veranderingen, zonder gekras en slordigheid, want als ik ergens slecht tegen kan is het slordigheid. Dat is ook 1 van de redenen waarom zo'n wekelijks nieuw schriftje echt zo ideaal is voor mij. Ik geniet daarvan.



Ik kan me voorstellen dat dit soort schriftjes niet heel handig zijn voor mensen met veel afspraken, vooral niet als deze ver van te voren moeten worden gemaakt. Wel kan het fijn zijn om op zaterdag (of maar net de dag die jij daarvoor prettig vindt) heel de week in overzichtelijke To Do lijstjes in te delen en je daar aan te houden, want die belangrijke brief schrijven op woensdag wordt dan gewoon een afspraak met jezelf, net als die aflevering kijken van je favoriete serie op zondagavond.



Het is natuurlijk geen 'moet' en iedereen plant zijn leven in zoals ze dat zelf fijn vinden, maar ik merk dat ik echt heel gedisciplineerd te werk kan gaan als ik weet hoe ik het het liefst zie. Soms ben ik nog best een beetje voorbarig, wil ik 3 blogs schrijven op een dag en blijk ik een enorme writers block te hebben, maar ja ik werk ongeveer een halve maand tot een maand vooruit dus dat komt meestal wel goed, ik heb wat speling en anders niet. Ook niet erg.



Ben jij lijstjes verslaafd? Heb je een agenda, schrijf je daar alleen je afspraken in of ben je een echte Filofaxer? Laat het me weten in de comments, ook wat je van dit artikel vond en volg me vooral op een van onderstaande social media als je op de hoogte wil blijven van updates op mijn blog.

Ph. by me.

5 opmerkingen :

  1. Ik hoe van lijstjes maken, maar niet zo van lijstjes afwerken... ;) Die flow boekjes lijken mij wel leuk om een soort plakboekjes van te maken, maar of ik dat nou elke week wil doen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, hier had ik nog nooit van gehoord, wat leuk! Kan je dit gewoon in de boekhandel verkrijgen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik heb het al gewoon bij Bruna en Primera zien liggen. :)

      Verwijderen
  3. Ik heb een bullet journal in mijn Moleskine en dit werkt er goed voor mij. Ookal ziet dit er ook zo leuk uit! Misschien als een soort dagboekje gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen