Pakjes en zakjes vs zelf koken #2

Op zaterdagavond eten we meestal iets makkelijks; een broodje, shoarma, kip of pizza. Vooral die laatste is een grote favoriet van mij en dan neem ik altijd de AH excellent spinazie pizza, erg lekker maar ik 'moet' er altijd extra tomaatjes bij doen. Daarom leek het me een leuk idee om voor deze serie ook een keer deze kant en klare pizza 'na' te maken. Is het net zo lekker als ik het zelf maak en wat is de prijs?



Omdat dit een pizza is met best wel wat groenten, relatief weinig kaas en geen vet vlees lijkt dit me altijd een relatief gezonde keus in een ongezonde productgroep. Maar de pizza is maar schamel bekleed, ik kies er altijd voor nog ongeveer een half bakje tomaatjes bij te doen. Op die manier komt de prijs van de pizza op ongeveer 3 euro 40. Volgens de verpakking zit er mozzarella, tomatenpuree, spinazie, crescenza-creme, grana padanokaas en cherrytomaatjes op. Ik kon de crescenzakaas niet vinden en heb deze dus overgeslagen, maar verder wel alles wat op de verpakking staat en ik er normaal op heb.



Ik gebruikte broodmix van Koopmans voor de bodem, dit is best snel klaar je moet het alleen wel een kwartier laten rijzen voor je het kan gebruiken. Van een verpakking van ongeveer een euro kan je volgens de verpakking 2 pizza's maken, maar ik zou eerder zeggen 3 want mijn bodem was echt nog VEEL te dik. Tomaatjes waren 79 cent bij Lidl, hiervan gebruikte ik een half bakje, bij Lidl haalde ik ook mozzarella van 45 cent en parmezaanse kaas van 3 euro, maar dat laatste is nog veel vaker te gebruiken, ik reken hier dus 1 euro voor. Spinazie was 55 cent en ook dat gebruikte ik maar deels, tomatenpuree kost 7 cent bij AH. Al met al kom ik op een bedrag van ongeveer 2,75 wat een kwartje minder is dan de winkel gekochte versie, maar ik merkte wel dat ik aan deze pizza meer dan genoeg zou hebben om hem met mijn vriend te delen, het zou dan dus uiteindelijk een prijs zijn voor 2 personen.



De prijs is dus echt aanzienlijk beter, ik vond het ook echt heel leuk om zelf pizza te maken en dat kan in op momenten natuurlijk heel wat waard zijn. De smaak van de zelfgemaakte pizza was niet beter dan de kant en klare versie, al met al denk ik dat er weinig kans is dat ik voortaan maar zelf pizza maak in plaats van er een koop, maar dit zal ook zeker niet de laatste keer zijn, aangezien ik wat pizza betreft HEEL kieskeurig ben wat er op komt.

Ik wil binnenkort ook eens proberen of ik zelf een gehaktbal speciaal kan maken zoals in de snackbar, dus als iemand daar een goed recept voor heeft zou ik deze graag horen. December zal wat betreft indeling wat anders zijn dan andere maanden, dus deze rubriek zal pas weer in januari terugkeren, maar als je op de hoogte wil blijven van de updates en wanneer deze rubriek terug is, volg me dan op onderstaande social media.

Ph. by me.

5 opmerkingen :

  1. Wat leuk dat je hem hebt nagemaakt. Gezien de tijd die je erin steekt zou ik ook niet altijd kiezen om hem zelf te maken. Ik ben benieuwd naar de gehaktbal speciaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er inderdaad beiden lekker uit , al vind ik verse producten toch iets frisser. Wel fijn om te weten dat je toch niet veel duurder uit bent als je hem kant en klaar koopt. T ligt er eigenlijk gewoon aan of je nou wel of geen tijd hebt.

    http://cherrybeautysplash.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. T ligt eraan.. bij de ah ben je duurder uit om je pizza zelf te maken.. Laatst gedaan namelijk xd Dus je moet maar net naar de liddle of aldi kunnen etc. Etc. Wel erg leuk gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk en smakelijk experimentje! Goed om te weten dat het eigenlijk niet zo heel veel scheelt in prijs, gezien de tijd die het toch kost om zo’n pizza eigenhandig in mekaar te flansen. (Ziet er trouwens wel heel lekker uit, hoor!)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk zo'n experiment en dan de twee versies naast elkaar delen.

    BeantwoordenVerwijderen