Tag: 25 food vragen

Op dit moment ben ik druk bezig met het voorbereiden, maken en schrijven van alle artikelen voor december en ik kan zeggen; het wordt een hele leuke maand! Maar zoals misschien wel is opgevallen is mijn november planning daar een beetje door in de war geraakt, maar ik heb tot nu toe nog geen steek laten vallen dus daar ben ik trots op, haha. Maar daarom vandaag een leuke tag, gewoon als een beetje een makkelijk artikel tussendoor, maar ook omdat ik deze bij andere bloggers zag en hem heel leuk vond.



Wat is je favoriete ontbijt?
Special K van Kellogs; ik ben dol op chocolade en heb sowieso het liefst zoetigheid bij mijn ontbijt, dus een bordje hiervan gaat er altijd in. Een eigenaardigheidje van mij is dat ik 'cereal' nooit eet met melk, maar altijd droog. Vind dat zo vies als het zo'n zompige massa wordt.

Hoe drink je je koffie?
Koffie drink ik niet veel, eigenlijk alleen waar ik zeker weet dat ik hem lust. Ik ben namelijk echt een zeur als het op koffie aan komt, dus maak ik hem niet eens zelf thuis. Als ik het drink dan is het 1 zoetje en een half kuipje melk bij senseo formaat kopjes. Wat ik trouwens echt vies vind is koffie uit een glas.

Wat zit er op je lievelingsbroodje?
Al vaker heb ik verteld dat ik echt gek ben op broodjes, mijn favoriet is denk ik wel het Chicken Teriyaki broodje van Subway. Maar thuis beleg ik mijn broodje graag met kruidenkaas, mayo, veel rucola en parmaham zoals ik in dit recept liet zien. Voorlopig is het even gedaan met de lekkere broodjes want ik moet afvallen, maar als ik mijn eerste streefgewicht heb gehaald denk ik dat ik mezelf beloon met een Subway broodje.

Soep of salade?
Soep! Ik maak soep van alle soorten groenten, heerlijk! En makkelijk.

Wat is je favoriete kookboek?
Jamie in 30 minuten, zonder twijfel.

Nooit meer zoet of nooit meer hartig?
Ik denk dat als je nooit meer hartig mag eten dat je dan maar weinig keus hebt nog, dus ik ga voor nooit meer zoet. Ja, jammer maar ik kan beter zonder chocola dan chips, om over gezonde dingen nog maar te zwijgen. Ow wat zou ik die appel en meloen missen! Maar gelukkig heb ik dan altijd nog een lekker stuk vlees bij mijn maaltijd.



Welke keuken (land) is je favoriet?
Ik ben gek op pasta en pizza, maar ook op zuurkool met spek-met-zwoerd dus die keus is nog zo makkelijk niet, maar ik denk toch wel dat Italiaans en Nederlands samen op 1 staan. Ben meer van de gerechten/ingredienten dan dat ik zeg dat ik van een bepaalde stijl houd. Gewoon fusion is eigenlijk nog het best.

Wat is je favo foodfilm?
Ik denk dat ik alleen Julie & Julia nog goed kan herinneren, maar ik wil Chef heel graag zien. Julie & Julia is echt een heerlijke film om te kijken (of aan te hebben staan) tijdens het strijken of om een breiwerkje bij te maken.

Wat is je meest ultieme guilty pleasure?
Ik eet graag gewoon vleeswaren voor op brood uit het vuistje en ik neem soms gewoon een lepel pindakaas om te snoepen.

Wie is je grootste inspiratiebron?
Jamie Oliver, maar ook alle andere kookprogramma's die ik kijk op tv inspireren mij vaak tot het maken van lekkere gerechten. Het improviseren van Top Chef is iets wat mij heeft geleerd om te combineren en maar gewoon te proeven hoe het smaakt. Soms mislukt het kei hard, maar meestal doe ik dat toch wel heel goed.

Thuis koken of uit eten gaan?
Aangezien ik toch een beetje lui ben zeg ik; uit eten gaan. Als ik het geld zou hebben zou ik het echt elke avond, of tenminste heel vaak doen. Ik zou best met mijn vriend het leven van Carrie en Big uit de tweede SATC film willen!

High end of Low profile?
Ik hou van beide, maar ik wil wel altijd kwaliteit krijgen en lekker eten. Daarom hebben we ook een favoriet 'chique' restaurant, maar ook een steak house waar we graag komen. Bij dat chique restaurant zijn we voor alleen al een middagje borrelen 40 euro kwijt, terwijl we voor die prijs bij dat steak house enorm lekker kunnen schransen.



Wat is je lievelings restaurant?
Welke restaurants dat dan zijn; Quatre Bras in Best is dat chique restaurant, maar wat daar geserveerd wordt is ook wel heel lekker. Als wij iets te vieren hebben dan zijn we daar te vinden. Maar als ik eens geen zin heb om te koken, dan gaan we naar the Longhorn in Oirschot.

Boodschappen doe ik bij…
Lidl en Albert Heijn, verder ga ik alleen naar andere winkels als ik een keer niet anders kan.

Het lekkerste dat ik ooit gegeten heb is..
Oh, ik heb maar een kort geheugen, maar ik denk dat het eend was bij Quatre Bras.

Wat is je favo cocktail?
Ik ben echt niet vies van alcohol, maar ik denk dat ik sowieso virgin cocktails wel toch het lekkerst vind. Afgelopen zondag had ik een cocktail workshop, maar ik moest rijden dus maakte alleen maar alcohol vrije en daar waren een hoop lekkere bij. Maar mijn echte favoriet, virgin en gewoon, is toch wel de strawberry mojito.

Koffie met George (Clooney) of Heston (Blumenthal)?
Beetje Googlen bracht me in twijfel, ja George is de leukste, maar ik denk dat ik van Heston heel wat kan leren. Kan ik niet voor Jamie Oliver, Gert De Mangeleer of Sergio Herman kiezen? Iets om te kijken en iets om te leren.

Wat mag niet ontbreken in jouw keuken?
Zout. Misschien heel gek, maar dat is dus het enige ingrediƫnt wat je echt altijd gebruikt als je kookt en nog niet eens alleen in avondeten, ook veel lunches zijn lekkerder met zout.

Mijn favo snack is…
Ribbelchips paprika van AH eigen merk,



Wat zit er op jouw pizza?
Dat hebben jullie hier kunnen zien, ik ben echt van de Italiaanse pizza, niet de Amerikaanse met een dikke bodem en salami.

Wat lust je echt niet?
Andijvie, echt gadverdamme. Er zijn wat dingen die ik vroeger niet lekker vond, maar die ik zelf nu klaarmaak op mijn manier en graag eet of gewoon lekker ben gaan vinden. Als kind/puber vond ik alles wat niet herkenbaar was vies en ik ben nog steeds

Mijn favoriete foodblog is…
Ik heb een lijstje wat ik af ga, maar ik wacht toch echt elke zondag en woensdag met smart op de nieuwe filmpjes van Foodgloss. Niet echt een blog, maar het mag wel toch? Ik denk dat dat toch wel heel erg ligt aan het feit dat ik het gewoon een hele leuke meid vind, ook legt ze alles goed uit. Maar voor wat meer speciale dingen ga ik toch liever naar andere blogs.

Het gekste dat ik ooit gegeten heb is..
Ik denk dat mosselen nog wel gewoon het 'gekste' is, ik heb nog nooit hele gekke dingen gegeten. Bij the Longhorn hebben ze kangoeroe biefstuk en ik heb best al eens getwijfeld of ik het moest nemen maar nog nooit gedaan. Ik ben niet zo van de echt gekke dingen eten, misschien dat ik me ooit nog wel aan een insect waag of zo, maar aap of hond zal ik niet snel eten. Al komt dat gewoon omdat ik het al niet lekker vind hoe je dat altijd in die landen ziet hangen in de winkels.

Wat staat er op je food bucket list?
Bovenaan staat sowieso dat ik in een sterrenrestaurant wil eten, beginnend misschien met 1 ster, maar uiteindelijk zou ik het liefst eindigen in een 3 sterren restaurant. (Of ja niet EINDIGEN natuurlijk, maar dat ik dat kan betalen. :p)

Ik kan niet leven zonder…
Vlees. Er is geen voedsel wat ik zo lekker vind als vlees, maakt ook eigenlijk niet zoveel uit wat voor vlees. Spek, biefstuk of een lekker kipfileetje mij kun je er midden in de nacht voor wakker maken.

Heerlijk om te kletsen over eten, het water loopt me in de mond als ik aan het eten bij mijn favoriete restaurants denk! Ik vind het ook nog steeds erg leuk om een beetje een puntje van de sluier op te lichten over mijn persoonlijkheid/leven. Helaas kunnen we de laatste tijd niet meer zo veel uit eten gaan, maar ik duim dat dat beter gaat worden in 2015! Als je deze tag en mijn blog leuk vind kun je me volgen op social media, maar ik vind het ook leuk om te lezen wat jullie favoriete restaurants zijn!

Ph. by me.

1 opmerking :

  1. Ik vind deze tag zo leuk! Jamie Oliver is echt een held, zo inspirerend!

    BeantwoordenVerwijderen