Bloggen in 2015!

Ahh, ik voel gewoon dat 2015 het jaar van MinkeMaria.nl gaat worden! Ik heb er zin in, ik ben georganiseerd en mijn blog is er geloof ik ook klaar voor. Nu de (toekomstige) bezoekers nog! Ik heb de afgelopen maanden heel veel lopen denken en piekeren over mijn blog; kan ik beter doorgaan naar 7 dagen per week artikelen, in plaats van 5? Moet ik met de dagplanning (welk thema wanneer aan bod komt, maar ook welke dagen ik artikelen plaats) aan de haal gaan? Moet ik om 15 uur blijven plaatsen of kan ik beter de tijd aanhouden die de meeste mensen doen; 6 uur 's morgens? Aangezien ik eigenlijk heel tevreden ben met hoe dat allemaal gaat heb ik besloten om niet perse meer te gaan bloggen, maar komend jaar hoop ik wat vaker extra artikelen te plaatsen op dinsdag en zaterdag. Gewoon leuke actuele dingen of misschien een keer een leuke tag of gewoon een kletspraatje omdat ik daar zin in heb, soms heb ik teveel ideeën voor 1 maand en dan kan ik die extraatjes misschien ook dan wel kwijt. Uiteindelijk is het mijn blog en hoef ik niet naar anderen te kijken hoe zij het doen, ik lees liever artikelen bij mijn thee dan bij mijn ontbijt dus plaats ik ze om 15 uur en als je graag artikelen leest bij je ontbijt staan ze er de volgende dag nog steeds op!



Een doel dat ik vooral voor mezelf heb gezet voor het komende jaar is dat ik echt een 'eigen' blog wil maken en bij zoveel mogelijk artikelen mijn eigen foto's wil plaatsen. Dit zal niet altijd even makkelijk zijn, sterker nog ik zal er op bepaalde momenten echt creatief voor moeten worden, maar dat is geen ramp daarvoor heb ik een Creative Lifestyle blog! Ik wil me geen zorgen hoeven te maken dat ik een foto niet goed link of gebruik terwijl dat niet mag. Ik wil een blog zijn die origineel is en waar je bij elke foto meteen kan zien dat het mijn blog is.

Mede daarom ben ik ook flink aan het sparen voor een systeemcamera, mijn lieve Sony Cybershot heeft me al bijna 6 jaar goed bijgestaan maar het is tijd voor verbetering en vernieuwing. Wel net nu ik een beetje begin uit te vogelen hoe ik echt de mooiste foto's kan maken, maar goed so be it en die tips kan ik misschien ook nog wel gebruiken bij mijn nieuwe camera. In verband met werksituaties en zo gaat het sparen ook niet enorm hard, maar ik heb geduld. Sowieso moet ik niet te snel willen gaan, want ik ben zo iemand die dan uiteindelijk snel wil kopen en daarom voor een goedkoop model gaat, maar ik wil echt een paar jaar vooruit kunnen weer met deze camera dus het moet wel een goede zijn. In principe wil ik gaan voor een Nikon 1 maar tips zijn altijd welkom.



Wat betreft de artikelen loop ik ook over van inspiratie, elke maand van komend jaar heeft al een soort van thema gekregen om in te schrijven. Soms zal het een week zijn (ik ben van plan om voor Valentijn en Pasen hetzelfde te doen als voor Halloween), soms zal het vooral in 1 rubriek voorkomen, het kan alleen in het New Month artikel voorkomen, maar soms zal het een beetje een rode draad zijn door de maand heen. Mijn 'memobord' hangt helemaal vol met allemaal post-its met ideeën voor artikelen, terwijl het als ik dit schrijf eigenlijk pas november is en ik midden in de voorbereidingen zit van december. Maar het harde werken voor december werkt aanstekelijk, ook wil ik goed rekening houden met de feestdagen en niet hoeven te bloggen op en tussen kerst en nieuw, waardoor er een lekkere vooruitwerk druk op me ligt. Nadenken over na de feestdagen is wel ook een stuk makkelijker als het geen feestdagen zijn, moet ik eerlijk zeggen.

Wat betreft de rubrieken blijven ze allemaal een beetje voor wat ze zijn, er zal hier en daar iets nieuws bij komen, maar ik wil niets veranderen in het concept zoals het nu is. Ik ben pas net weer begonnen met Sewing 101, Minke Maria kookt vind ik echt leuk om te doen en DIY's zullen er genoeg in me op komen het komende jaar.
Naast mijn eigen plannen wil ik ook jullie stem vaker horen, ik wil naar mijn lezers luisteren over wat jullie graag willen zien, ik merkte al dat in de laatste maanden van 2014 het aantal comments op mijn blog flink omhoog is gegaan en dat vind ik erg leuk, zo ontdek ik tenminste wat jullie echt boeit en wat jullie nu eigenlijk niet zo'n leuke artikelen vinden. Of tenminste niet comment waardig.



Zoals je misschien wel merkt in mijn manier van schrijven heb ik echt zin om aan een fris nieuw jaar te beginnen, ook met betrekking op mijn privé situatie want op dat vlak was 2014 nu niet echt een leuk jaar, voor 2015 heb ik alle hoop op een rooskleurig jaar. Met iets meer dan alleen liefde, geluk en gezondheid, want hoewel dat allemaal heel erg fijn is, en je mij daarover echt niet hoort klagen, brengt hett geen brood op de plank. Maar ik wil afsluiten met een leuke toon, want 2014 was een leuk jaar blog-wise en ik hoop dat 2015 nog veel leuker wordt! Mijn lieve lezers wil ik bedanken voor elke keer dat jullie mijn blog bekijken, volgers wil ik bedanken voor het volgen en ik hoop dat ik jullie in 2015 nog vaak mag verwelkomen op MinkeMaria.nl!

Fijne jaarwisseling!

Ph. by me.

3 opmerkingen :

  1. Wat leuk om te lezen, wordt er zelf gelijk ook heel enthousiast door. Je pakt het wel erg goed voorbereid aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He ik wilde kwijt dat ik graag meer outfit of the days langs zie komen met wat je zelf in elkaar hebt genaaid! Vind dat de leukste posts op je blog! Succes en veel plezier dit jaar (met je blog en met andere zaken in je leven!) :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey, dat wil ik zelf zeker ook wel, ik vind het alleen wel moeilijk om dit in te plannen, maar ik ga het zeker in mijn achterhoofd houden. Eens per maand zou misschien wel moeten lukken, toch? ;) Volgende week zondag wil ik sowieso nog mijn kerstoutfit laten zien.

      Verwijderen