DIY: Candy cane ketting

Ik had nog wat leuke kleine candy canes liggen en besloot dat een ketting met dit snoepgoed wel heel leuk zou zijn voor bij mijn kerstrok, zaterdag komen er foto's online, en natuurlijk wilde ik jullie de DIY niet onthouden.



Ik wens jullie alvast allemaal een hele fijne kerst, ik ga vanavond op de bank zitten met allemaal lekker eten en de All You Need Is Love kerstspecial en morgen en overmorgen lekker naar familie.


Benodigdheden: candy canes - ketting - suedekoord - sluiting - ringetjes - plakoogjes - nagellak - secondelijm.


Omdat candy canes natuurlijk snoep zijn heb ik ze even gevernist met een laagje nagellak, zo plakken ze niet meer en maakt het dus geen troep als ik hem morgen om heb.


Omdat de cane ergens aan moet hangen plak ik kleine oogjes aan de achterkant.


Ik ben vergeten een foto te maken van het rijgen van de suedekoord, maar ik heb dus dit witte koord door de ketting geregen, om het aan elkaar vast te maken doe ik een veterklem aan het einde van het koord.


En maak ik vervolgens het laatste ringetje en de veterklem aan elkaar vast met een ringetje, dit doe je aan beide kanten en hier maak je ook de sluiting en verlengketting aan vast.


Ook maak je met de ringetjes de candy canes aan de ketting.

Eindresultaat:




Het is misschien last minute, maar het is nog best haalbaar als je een beetje een aparte (en niet speciaal mooie) ketting om wil voor kerst. Ik had hem uiteindelijk in ongeveer een half uurtje af, dus dat is een prima tijd! Wil je ook in 2015 meer van dit soort DIY's zien volg me dan op social media om op de hoogte te blijven.

Ph. by me.

Geen opmerkingen :

Een reactie plaatsen