DIY gift: Glasmarkeerders

December is een maand waar veel feestjes zijn; kerstborrels, kerst zelf en natuurlijk oud op nieuw. Wat ik zelf altijd super vervelend vind is dat je dan iets te drinken hebt, staat te kletsen met mensen en ineens weet je niet meer welk glas nu van jou was en welke van je collega/ zus/ vriendin. Om dit voortaan te voorkomen hebben we een heel leuke oplossing; glasmarkeerders. Een ketting voor aan je (wijn)glas waardoor je alleen maar hoeft te onthouden wat de kleur was die je markeerdertje had. Het is een DIY en dus een heel leuk kleinigheidje om mee te nemen voor de gastheer of gastvrouw.



Prijs: 1 euro p.s.
Tijd: 10 minuten
Moeilijkheidgraad: ♥♥


Benodigdheden: Kraaltjes - Nylondraad - Ketting - Slotjes - Callotjes - Knijpkralen - Jumprings.


Rijg de kralen aan het nijlondraad, de kralen zijn hetgeen waarmee je straks alle glazen uit elkaar kan houden. Ik gebruikte daarom aan elk hangertje 1 kraal die aan elke hanger een andere kleur heeft, maar je kan ook per hanger alle kleuren veranderen natuurlijk.


Maak aan het einde van het hangertje een callotje vast en zorg dat deze blijft zitten door middel van een knijpkraal en een knoopje. Als je zorgt dat dit 'in' de callot valt zul je dit niet meer zien.


Knip de ketting in stukjes van ongeveer 4/ 4,5 cm. Straks komt er ook nog een slotje tussen dus dat is een mooie omtrek.


Maak het hangertje met een jumpring vast aan het midden van het stukje ketting. En maak de uiteindes aan elkaar met een slotje.

Eindresultaat:




Zo, nu zullen je glazen makkelijk uit elkaar te houden zijn. Natuurlijk kan je ook werken met verschillende bedeltjes, of met verschillende kleuren kleine kerstballetjes of zelfs met lettertjes, maar dan moet wel iedereen andere initialen hebben, haha. Vindt jij het ook altijd zo vervelend om je glas in de gaten te moeten houden? Laat me weten in de comments wat je van deze DIY vind, want ik ben altijd heel benieuwd of mensen ook echt dingen na maken van mijn DIY's! En volg me op social media als je op de hoogte wil blijven van updates van mijn blog!

Ph. by me.

2 opmerkingen :

  1. Wat een mooie DIY! Zeker leuk voor aan de kerst tafel;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een slim idee, ziet er ook erg stijlvol uit. En zo eenvoudig.

    BeantwoordenVerwijderen