DIY gift: Kerstengeltje



In mijn verslag over de kerstmarkt vertelde ik al dat we de mensen in het verzorgingstehuis een kleinigheidje gaven om ze een fijne kerst te wensen. Nou dit was het dus; een geluksengel gemaakt van een paperclip. Simpel, maar wel heel leuk en speciaal. Het is niet mijn idee, internet staat er vol mee, maar ik vond het leuk genoeg om nog eens met jullie te delen.


Benodigdheden: paperclip voor dikke pakken papier - kraal - rondel - satijnlint - acryldraad


De nylondraad gebruiken we als een soort naald om het lint door de kralen te krijgen, want het lint zou je normaal niet door een naald krijgen.


Vouw dus het nylondraad dubbel rijg de kralen er aan en haal het lint door de lus. Vervolgens trek je de draad helemaal door de kralen, met als laatste het satijnlint.


Dan knoop je het lint door het 'hart' van de paperclip, zo dat het hoofdje tussen de 'vleugels' zit.


Trek het aan.


Knoop het lint aan de puntjes vast zodat het een ophanglusje wordt en je engel is klaar. Super snel, super makkelijk en heel leuk om als kleinigheidje weg te geven.



Het is nu dan misschien een beetje laat, maar het is ook leuk om deze hangers op een kerstkaart te maken en zo te versturen aan je dierbaren, het maakt een kerstkaart net wat specialer als het iets persoonlijks heeft. Dus iets om te onthouden voor volgend jaar?

Ph. by me.

1 opmerking :