DIY: Kerst armband

Ook in december ga ik vrolijk door met het opmaken van mijn kralen stash, dus maak ik vandaag een armband, die me met die parels en het zwart/wit uiteindelijk wel een beetje aan Chanel deden denken, maar dat is misschien wel teveel credit voor mij. Ik ben niet zo'n armband drager, moet ik eerlijk zeggen, maar ik vind het vaak wel heel mooi. Daarom besloot ik een armband te maken van memory wire die je makkelijk om kan doen en waarmee je meteen 'gekleed' bent doordat hij meerdere rondingen maakt. Met een strikje maakte ik het extra feestelijk, maar als je hem voor 'gewoon' draagt zou je deze eraf kunnen laten.



Prijs: 2 euro
Tijd: 20 minuten
Moeilijkheidgraad: ♥♥


Benodigdheden: parelkralen - zwart/zilveren strasskralen - 2 zwarte klein kraaltjes - memorywire - tang.


Er zijn eigenlijk maar heel weinig stappen bij deze DIY, maar je begint met een klein oogje te maken aan 1 kant van je memory wire. Zo kunnen de kralen die je erop rijgt er niet afvallen.


Dan rijg je de kralen eraan, om en om een parel en een rondel. Net zo lang tot je bijna je hele memory wire hebt 'bedekt' of je kralen op zijn.


Hou een klein stuk draad 'leeg' want hier komt nog een zwarte kraal aan.


En er moet weer een oogje gemaakt worden zodat ook van deze kant de kralen er niet af zullen glijden.


Zoals ik net al zei maakte ik er voor de extra feestelijke touch nog een strikje aan van lint, ik knoopte dit aan een van de oogjes, welke kant maakt natuurlijk niet zoveel uit. En dat is hij dan al!

Eindresultaat:


\



Op het moment van schrijven van dit artikel weet ik nog niet wat ik aan ga doen met kerst, maar als deze armband erbij past zal ik deze er zeker bij dragen! Houden jullie van parels? En de witte parel/ zwart combinatie? Volgende week zal er een nieuwe sieraad DIY online komen, wil je op de hoogte blijven van mijn updates? Volg me dan op social media.

Ph. by me.

Geen opmerkingen :

Een reactie plaatsen