DIY: Kerst telefoonhoesje

Eind november is mijn telefoon op de grond gekletterd terwijl ik, samen met mijn gelovige nichtjes, buiten op de Sint stond te wachten die bij mijn ouders in de wijk door de straat kwam. Achterkant helemaal aan diggelen, pijnlijk, jammer, maar gelukkig alleen maar de achterkant. Toch had ik dit op een heel eenvoudige manier kunnen voorkomen, natuurlijk. Daarom besloot ik speciaal voor de kerstdagen een leuke DIY te laten zien van een Secret Santa telefoonhoesje. Een beetje in de trend van de foute kersttruien, lekker basic groen met een kerstman.



Prijs: 2 euro
Tijd: 30 minuten
Moeilijkheidgraad: ♥♥


Benodigdheden: Vilt of foam in groen, rood, wit en zwart - alleslijm - schaartje - telefoonhoesje natuurlijk.


Om te beginnen lijm je het basis vilt op het telefoonhoesje, dit moet even drogen voor je het helemaal goed gaat bijwerken dus leg dit vervolgens even aan de kant.


Zorg dan dat je een soort malletje/ voorbeeldje maakt van de kerstman (of het andere figuurtje dat je er op wil hebben.) Ik wilde graag een Secret Santa, vandaar de balk over zijn ogen. Het figuurtje heb ik niet helemaal zelf bedacht, maar ooit op Pinterest gezien, trouwens.


Knip de losse onderdeeltjes vervolgens eerst uit het papier en plak dit (met een heel klein beetje lijm) op de VERKEERDE kant van het vilt, de kant dus waar je straks ook de lijm op smeert. En knip dan de vormpjes uit de vilt.


Knip dan het vilt bij wat je op het telefoonhoesje hebt geplakt.


Leg eerst los alle onderdelen op het hoesje voor je gaat plakken, zo weet je zeker dat het goed past. Dan plak je alle onderdelen voorzichtig en netjes op het telefoonhoesje.

Eindresultaat:




Natuurlijk zijn er ook op plekken als Primark de meest schattige telefoonhoesjes te vinden, maar een zelfgemaakte is toch net een tandje leuker. Daarnaast zou je er ook eventueel een voor iemand anders kunnen maken als cadeautje! Welk kersttafereel zou jij graag op je telefoonhoesje hebben staan? Mij lijkt een kerststalletje ook echt super leuk; ik ben daar echt dol op! Maar deze vind ik ook echt heel leuk en zal ik met trots om mijn gebarsten telefoon dragen!

Ph. by me.

Geen opmerkingen :

Een reactie plaatsen