Favoriete DIY's 2014 - top 5

Vorige week zagen jullie al de algemene terugblik op dit jaar, maar vandaag ga ik me richten op alle DIY's die ik heb gemaakt. Al zat er vorige week stiekem al de kuikentjes kunst DIY bij. Anyway, voor mijn gevoel zijn de DIY's (samen met het naaigedeelte) het 'hart' van mijn blog, dat is waar het allemaal om draait en wat ik ook eigenlijk het liefste doe. Daarom wilde ik ook graag even speciaal daar op terugblikken, alle DIY's van het afgelopen jaar nog eens doorbladeren en uiteindelijk een keuze maken welke 5 dan toch het meest speciaal zijn voor mij.



3 DIY's in 3 seconden

Het was bedoeld als een komisch stuk, en hoewel ik niet zeker weet of dat destijds is overgekomen, moet ik er zelf nog steeds wel met een glimlach aan terug denken. Een grappig detail is dat ik eigenlijk alleen een bagagespin met nog 2 elatieken had en die bungelen op mijn rug, maar ja op de foto zag je dat toch niet! Ik vind het wel vaker leuk om een beetje minder serieuze DIY's neer te zetten zoals ook de Chanel snoepjesketting DIY.

Fendi Nailart

In het begin van dit jaar was ik helemaal geobsedeerd door nagellak en nailart en vooral ook kunstnagels, want ik had met kerst kunstnagels van de Primark gehad en die waren zo fijn dat ik meteen de eerste 3 maanden non stop nepnagels droeg. Daaruit vloeide ook dat ik wat nailart wilde doen voor de Fashion Month en dat werd Fendi geĆÆnspireerde nail art. Nu vond ik hem eigenlijk nog niet eens zo 'dead on' Fendi, maar wel gaaf en daarom krijgt deze nail art een plekje in mijn top 5.

Jeff Koons ballonhond tas

Ik weet nog dat toen ik zag dat H&M met deze tas zou komen ik meteen twee dingen dacht; 'HEBBEN!' en 'DIY!' Ook weet ik nog dat ik de tas die als basis moest dienen vrij snel voor een prikkie vond op Marktplaats. Een prachtige tas bleek bij aankomst van het pakketje, dus even twijfelde ik wel of ik de hond erop moest plakken. Ik heb het gedaan, want anders stond deze DIY niet in deze lijst. Ik heb de tas met liefde gebruikt (moest van mijn vriend wel steeds aanhoren hoe lelijk het ding was) maar de hond is er inmiddels af gegaan. Tja, het blijft een DIY!

Chan Luu stijl armband

Deze armband is niet zomaar 1,2,3 gemaakt, ik heb hem verschillende keren, met verschillende materialen opnieuw moeten maken omdat het steeds maar niet werd wat ik wilde. Het knopen moet bij macrameeƫn (wat het in feite gewoon is) wel steeds hetzelfde gebeuren en ik was als kind al niet goed met armbandjes knopen (het loomen is bij mij nu ook geen succes, haha) maar na veel vijven en zessen is het uiteindelijk een hele leuke armband geworden waar ik echt trots op ben.

Spinnen haarband voor Halloween

Als laatste een DIY die nog niet zo oud is, maar ik vond hem zo leuk gelukt dat hij echt wel nog genoemd mag worden in mijn top 5. De spinnen haarband maakte ik als Halloween DIY en ik vond het echt jammer dat ik hem niet kon dragen naar een feestje of zo. Even heb ik nog gedacht hem gewoon naar buiten op te doen, maar daar voelde ik me toch iets teveel mee voor schut staan.

Naast alle DIY's die ik wel heb gedaan had ik ook geregeld dat het mij niet is gelukt een DIY in te plannen of te maken. Omdat ik vaak wel de materialen had voor deze DIY's komt er volgend jaar een nieuwe rubriek; 'Sooo last season DIY' en daar ga ik proberen elke maand een niet afgemaakte DIY van dit jaar toch uit te voeren. Om te weten te komen wanneer deze online komen kun je me volgen via onderstaande social media. En laat in de comments ook vooral even weten wat jij van mijn DIY's vindt!

Ph. by me.

Geen opmerkingen :

Een reactie plaatsen