Joseph Kookt: Warme drank voor pakjesavond

Voor de verandering ben ik eens niet degene die gaat koken voor jullie, maar mijn vriend! Hij kwam met het recept voor deze lekkere drank toen ik jarig was. Hij deed geheimzinnig, ik werd uit de buurt van de keuken verbannen en moest maar afwachten wat me voorgeschoteld zou worden. Het bleek dus dit, zelfbedachte, maar overheerlijke drankje te zijn.



Tijd: 10 minuten
Moeilijkheidgraad: ♥

Ingrediënten:
- Schrobbelèr
- Kaneel
- Slagroom

Eigenlijk is het een super eenvoudig recept, maar ja ik moet het wel delen willen jullie het kunnen maken, dus dat ga ik toch maar doen. Je doet Schrobbelèr in een pan, het is best een heftig drankje, dus neem geen heel glas maar ongeveer 100ml per persoon, dit breng je aan de kook en laat je even een half minuutje koken. Dan doe je het in een glas, flinke toef slagroom er op en op die slagroom ook nog eens lekker wat kaneel. Ik zelf vind het eigenlijk lekkerder om er speculaaskruiden op te doen, maar aangezien dit recept van Joseph is mag ik dat niet zeggen van hem. ;)

Nou doe ik in dit recept wel alsof Schrobbelèr een algemeen bekend drankje is, maar ik weet niet of mijn lezers buiten Brabant het ook kennen? Het is een kruidenlikeur dat van oorsprong uit Tilburg (de textielstad) komt; schrobbelaar is een term uit de textielindustrie. Vooral tijdens carnaval wordt het normaal veel gedronken, dan wel koud, maar opgewarmd is het ook zeker goed te doen!



Natuurlijk moet ik ook nog even delen dat je alcohol niet moet drinken als je jonger bent dan 18 en dat als je alcohol drinkt dat je het met mate moet doen en zeker niet meer achter het stuur moet kruipen als je gedronken hebt, maar als je drinkt moet je natuurlijk wel genieten!

Het drankje is echt heel erg winters en past goed in het rijtje van warme chocomelk en glühwein (ook echt een favoriet van mij) en daarom ook erg leuk om op een winterse avond als pakjesavond te serveren.

Ph. by me.

2 opmerkingen :

  1. Oeh doet me denken aan de choco schnapps die we op wintersport vaak hebben, lekker!

    BeantwoordenVerwijderen