Plog: Kerstmarkt



Gisteren stond ik samen met mijn moeder op een kerst/sfeermarkt, niet zomaar een maar eentje die in een verzorgingstehuis werd georganiseerd voor de bewoners. Samen met mijn ouders heb ik regelmatig vrijwilligerswerk en andere dingen voor de bewoners gedaan (mijn ouders zijn daar onderhand vaker dan thuis, haha) en deze leuke kerstmarkt was weer een mooie gelegenheid om weer eens iets leuks te doen voor deze mensen die het allemaal heel erg verdienen. We zouden een kraampje vullen met sieraden en zo, mijn moeder brand zelf glaskralen en jullie kennen mijn sieraden creaties natuurlijk allemaal van de site.


De voorpret begon dus al met het maken van de sieraden die we zouden gaan verkopen. Naast dat we dat ieder voor onszelf deden ging ik woensdag al een middagje lekker 'knutselen' met mijn moeder. Ik nam wat van mijn eigen spullen mee, bij mijn ouders thuis werd alles overhoop gehaald en aan de slag!


Met een lekker wijntje natuurlijk!


Ik maakte veel leuke simpele kettingen en oorbellen met kerstballen er aan, of ze zouden verkopen of niet; het kost me geen materialen als het blijft liggen en dat is natuurlijk altijd goed want zo vaak sta ik niet op markten (al lijkt me dat wel leuk om vaker te doen!)


Ook maakte ik van een paar dingen die ik maakte foto's voor een DIY hier op de site, zo ving ik 2 vliegen in 1 klap! Deze leuke broche maakte ik ook, niet voor een DIY maar ik vond hem zo extreem leuk! En maar goed dat ik er een foto van heb gemaakt want hij is verkocht!


Vrijdagmiddag was dan de markt, ik had een beetje een bad-hair-day maar ik vond mijn make-up wel mooi dus ik dacht toch een leuke look of the day te delen met jullie.






Wat leuke shots van ons kraampje voordat de zaken echt begonnen, tijdens de middag is er weinig tot geen tijd meer geweest om nog foto's te maken. We deden goede zaken en ik wilde ook geen van de bewoners op de foto zetten, uit respect voor hun privacy. Er waren naast ons ook kraampjes met waffels en poffertjes, lekkere gluhwein, kaarten, iemand die nagels lakte (wel zonde dat dat nooit mooi blijft voor kerst) en nog wel een paar dingetjes, maar ik heb niet eens rondgelopen!


Wel had ik even tijd voor een foto met de kerstman die er rond liep, haha, de foto kwam een beetje onverwacht dus ik kijk een beetje raar, maar goed dat mag de pret niet drukken.


In de hal waar de markt werd gehouden staat ook deze prachtige kerststal, een oude uit een kerk, afgelopen jaar heeft mijn moeder deze kerststal helemaal opgeknapt; schoongemaakt, gerepareerd en weer opnieuw geverfd. Ik vind hem prachtig en wilde hem dan ook zeker in mijn plog hebben staan!

Zoals ik dus al zei hadden we het de hele dag erg druk, dus dat was erg leuk! We hadden ook kleine cadeautjes om weg te geven aan bewoners en daar waren ze erg dankbaar voor. Het was al met al een gezellige dag, ik hoop dat deze plog ook een beetje leuk is om te lezen, ik ben er (nog) niet heel goed in bedreven om telkens maar mijn camera te trekken maar ik wilde deze dag toch met jullie delen. Ik zou het leuk vinden als je me volgt via onderstaande social media en mijn site in de gaten houdt voor een DIY van het presentje dat we de bewoners gaven!

Ph. by me.

Geen opmerkingen :

Een reactie plaatsen