Terugblik - Mijn blog in 2014

Het hele jaar heb ik erg mijn best gedaan om leuke artikelen voor jullie te schrijven en een mooie blog de wereld in te sturen. Nu het dan het einde van het jaar is het tijd voor een terugblik op 2014 en een vooruitblik op 2015, ik word altijd heerlijk weemoedig van de dagen aan het einde van het jaar dus het leek me ideaal. We hebben nog 4 zondagen in 2014 en daarom heb ik besloten om vandaag te beginnen met een soort van 'algemene' terugblik, maar als grootste rubrieken zullen ook DIY friday en Minke Maria kookt zullen ieder een eigen losse terugblik krijgen. Hoewel ik denk dat dit een artikel is dat ik vooral voor mezelf schrijf hoop ik dat jullie ook kunnen genieten van deze blik terug in de tijd van 2014.




Blog in het algemeen
Vorig jaar december besloot ik voor het eerst elke dag een artikel te schrijven, met maar 19 online gekomen artikelen bleek dat een behoorlijke fail, vooral omdat ik niet ver genoeg vooruit had gewerkt. Iets wat ik met mijn baan in die tijd wel echt nodig had (erg onregelmatig en onverwachte werktijden.) Toch beloot ik vanaf januari te gaan bloggen op 5 dagen in de week in plaats van 4, een gevaarlijke zet maar nu na 12 maanden blijkt dat wel een goede zet te zijn geweest.

Doordat ik in juni besloot weinig artikelen te plaatsen kon ik lekker vooruit werken in juli en het lukte die maand dan ook eindelijk om echt alle 'beloofde' dagen een artikel online te zetten. Vanaf toen ben ik elke maand bijna helemaal (op een aantal losse artikelen na) vooruit gewerkt geweest in augustus en september heb ik dan maar 2 artikelen gemist en in oktober 1. Ik heb zoveel plezier in het maken van mijn blog en kon soms echt balen van het niet halen van deadlines of het afraffelen van DIY's omdat het nu eenmaal om 3 uur online moest komen. Ik heb hiermee echt de rust en plezier terug gevonden in het bloggen. Maar dit is een reflectie van mezelf, die eigenlijk veel negatiever overkomt dan ik bedoel, dus daarom gaan we snel door naar positievere dingen!



Meest bekeken artikel
Het is geen artikel van dit jaar geworden omdat het artikel over het maken van een 'Eenvoudige Maxirok' nu eenmaal maand na maand bovenaan heeft gestaan in mijn statistieken. Ik krijg er nog met regelmaat reacties op en ik heb de rok in de zomer van 2014 ook echt heel veel gedragen, dus het past best wel in dit jaar overzicht.

Maar in oktober kwam ook mijn eerste artikel online in de serie 'Pakjes en Zakjes vs. Zelf Koken' met daarbij een recept van Brenda Kookt, die een link op haar Facebook plaatste naar dit artikel. Ik was die middag gaan shoppen met mijn schoonzusje en toen ik terug kwam bleken mijn statistieken ineens te zijn ontploft. Dit was natuurlijk super gaaf, maar al gauw hierna werd het een 'gewoon' goed bekeken artikel, maar alsnog mag hij wel onder deze kop staan.

Leukste artikel (vind ik zelf)
De paaskuikentjes kunst heeft nog lang in de woonkamer gestaan nadat pasen over was en staat nu nog steeds prominent in mijn hobbykamer. Ik word gewoon ontzettend vrolijk van dit tafereeltje en ik vond het toen ik hem had gemaakt ook echt leuk dat hij zo goed gelukt was, soms moet je maar afwachten of een DIY uitpakt zoals je het in je hoofd hebt zitten, natuurlijk.



Meeste comments
Inspiratie artikelen met foto's van pinterest of andere blogs zijn gewoon de makkelijkste, dit zijn (voor mij) eigenlijk een beetje 'tijd te kort' artikelen. Waar ik met DIY artikelen echt een hele middag bezig kan zijn (hoe makkelijk de DIY ook is) zijn dit soort artikelen in een uurtje, twee uur en hooguit drie als ik toch wel echt mijn best doe geschreven. Het is grappig dat juist dan zo'n artikel ineens heel veel comments krijgt zoals bij het Koper inspiratie artikel. Niet dat je mij hoort klagen, maar jullie mogen ook best wel wat vaker op mijn DIY's reageren. ;)

Minste comments
Het was een beetje beschamend toen ik in september van dit jaar een give-away hield en er helemaal niemand reageerde die het (echt wel heel leuke) boek wilde winnen dat ik wilde verloten. Omdat het met een eerdere Belgische winnares eens goed mis was gegaan met de post besloot ik Belgen niet mee te laten doen, hebben jullie me daarom allemaal geboycot?



Meeste lol tijdens het schrijven
Nou ja, meeste lol had ik natuurlijk bij het schrijven van het artikel waarbij ik Hugo's ging proeven. Mijn vriend en ik zaten samen op de bank en tijdens het tv kijken, met een notitieblok op schoot hebben we de verschillende Hugo's zitten drinken en beoordelen. Wat er in de notities kwam was niet allemaal even geschikt om op mijn blog te zetten, want er waren dranken bij waar ik nu nog een vies gezicht van trek als ik er aan denk. Gelukkig kon ik mijn lieve schoonzusje wel verblijden met deze vieze drankjes, dus zo zie je ook maar weer dat smaken verschillen.

Beetje jammer
Ik wilde in maart en september, net als bij de grote modebladen een maand volmaken met DIY's, outfits en inspiratie van de catwalk. Helaas bleek dit een erg dure en tijdrovende bezigheid te zijn, waardoor het beide keren een beetje in het honderd is gelopen. Ik heb geen spijt, want ik heb er natuurlijk wel veel van geleerd en ik wil nog steeds wel veel van de catwalk terug brengen in mijn blog, maar misschien is het komende maart en september maar een week of giet ik het in een hele nieuwe mal.

Ook vind ik het erg jammer dat 'de outfit post' niet echt werkt voor mij, natuurlijk laat ik wel graag mijn zelfgemaakte kleding zien, maar om het elke week te doen is gewoon te veel van het goede. Ik wil er voor komend jaar misschien wel een vaker terugkerend artikel van maken, maar ik moet nog even kijken hoe ik dit ga uitvoeren.



Meest trots op
Ten eerste ben ik natuurlijk gewoon super trots mijn groei in het afgelopen jaar; als blog en als blogger. Ik schreef er hier al een heel artikel over en zal er dus niet te veel op doorgaan nu, maar ik wilde het toch even genoemd hebben.

Het artikel waar ik het meest trots op ben moet bijna wel een van mijn naaiartikelen zijn en ik denk dat het dan in het speciaal mijn carnavalsoutfits zijn geweest. Hoewel de foto's in het artikel niet heel geweldig zijn en de tekst vrij kort was ik wel echt super trots op het eindresultaat, ik kreeg superveel complimenten ook tijdens het stappen op de flapper jurk en de 'naai jurk' vond ik zelf gewoon ook super leuk bedacht. Maar eigenlijk ben ik gewoon altijd trots als ik iets zelf heb gemaakt, ik naai alleen echt niet meer genoeg. Goed voornemen voor 2015!

Heerlijk om mijn oude blogposts zo eens door te scrollen en te lezen, sommige doen me echt lachen en sommige denk ik 'had ik dat maar beter niet gezegd' maar alles blijft online staan, dus als je zelf ook zin hebt om oude berichten te lezen ga dan vooral je gang. Laat me dan ook meteen weten wat JIJ de leukste artikelen vond van het afgelopen jaar en als je op de hoogte wil blijven van alles wat in de rest van december en 2015 gaat gebeuren volg me dan op onderstaande social media.

Ph. by me.

2 opmerkingen :

  1. Leuk zo'n terugblik en te zien wat er populair was in 2014.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg leuk geschreven! Gek is dat soms, dat een artikel waar je maar een uurtje over doet veel populairder is dan een artikel waar je echt twee uur aan werkt, herkenbaar ook! x

    BeantwoordenVerwijderen