DIY: Eenvoudige, goedkope kralenkettingen

Ooww, wat heb ik al vaak verteld: 'DIY's hoeven niet moeilijk te zijn, maar je moet er wel op komen!' Vandaag komt er iets bij; DIY's hoeven niet duur te zijn. Na de dure december maand zijn we natuurlijk allemaal blut, dus dure DIY's gaan hem niet worden en ik wil deze maand vooral ook dichtbij mezelf en spullen die ik al heb blijven.



De DIY van vandaag maakte ik eigenlijk niet voor jullie, of voor mezelf, maar omdat ik op een kerstmarkt zou gaan staan in december en ik makkelijke, maar wel leuke kettingen wilde maken om daar te verkopen. De plog daarvan hebben jullie al gezien, dus jullie weten ook dat het een verzorgingstehuis was en ik daarom de prijzen laag wilde houden en op deze manier is dat echt heel goed te doen.

Omdat het zo simpel is ga ik niet echt in stappen uitleggen wat je moet doen, want het is veel te eenvoudig; je zorgt voor spangen en kralen met een groot gat. Spangen kun je echt voor heel erg weinig kopen op eBay; ik koop ze met veel (50 stuks of zo) tegelijk voor mij, mijn moeder en mijn zus. Doordat ik ze met zoveel koop betaal ik US $5.91 wat in euro's nog geen 9 cent per spang is, maar ook met minder zijn ze vaak niet veel duurder dan 20 cent per spang, wat natuurlijk nog steeds heel goedkoop is.



De kralen die ik heb gebruikt voor de verschillende kettingen komen van verschillende plekken en hadden dus ook verschillende prijzen, maar mijn hoofdleverancier voor leuke, maar lekker betaalbare kralen is nog steeds kralenwinkelalbertien.nl waar je voor 5 grote kralen (wel 20 mm) niet veel meer betaald dan 50 cent. Natuurlijk betaal je ook nog verzendkosten, maar ik koop er ook veel van mijn benodigdheden. Allemaal prima spul (geen DQ maar dat vind ik ook niet altijd nodig) en heerlijk betaalbaar en vanaf 20 euro betaal je geen verzendkosten! Dus misschien kun je ook wel met een andere creatieveling samen bestellen?



Combineer dan kralen met verschillende kleuren, dezelfde kleuren, materialen en vormen en laat de creativiteit in je los. Dit is zelfs heel leuk om te doen als je niet zo'n creatief wonder bent maar wel eens wil zeggen; 'Zelf gemaakt!' als iemand vraag waar je dat geweldige sierraad vandaan hebt. Ben je wel een beetje creatiever, dan zou je van (fimo)klei zelfs zelf kralen kunnen maken natuurlijk.

Komende maand zullen veel van de DIY's makkelijk zijn, ik heb na de december maand behoefte aan rust en simpele DIY's, want het was VEEL! (Maar wel heel leuk natuurlijk.) En don't worry, mijn DIY's zullen allemaal wel heel leuk zijn hoor, haha. Als je nog suggesties hebt voor leuke DIY's laat het me dan vooral weten in de comments en ik zou het leuk vinden als je me zou volgen op social media zodat je op de hoogte kunt blijven van updates.

Ph. by me.

1 opmerking :