Interieur DIY: Woonketting

Aangezien het gisteren Drie Koningen was is in veel huizen vandaag waarschijnlijk de kerstboom opgeruimd en dit laat toch een beetje een saaie ruimte achter. Later deze maand zal ik nog terugkomen op het interieur na kerst, maar vandaag heb ik alvast een leuke DIY. Ik heb het ook wel gezien in de kerstsfeer, maar ik vind het vooral heel leuk voor nu; de woonketting. Ik vond geweldige rose gouden kralen en had nog prachtige houten kralen liggen en wilde nog een leuke kaartenhanger voor op de hobbykamer. Ik maakte deze ketting niet alleen voor mezelf, ik maakte ook een soortgelijke ketting ook voor de Secret Santa waar ik in december aan mee deed.



Prijs: 5 euro
Tijd: 20 minuten
Moeilijkheidgraad: ♥


Benodigdheden: waxkoord - houten kralen in de kleuren die je wil - haakjes - klemmetjes.


Voor ik begon met rijgen heb ik eerst op papier uitgerekend hoe ik het beste de verschillende kleuren kon verdelen, want de ketting moet een bepaalde lengte hebben om te kunnen hangen waar ik hem wil.


Ik heb de ketting helemaal aan waxkoord geregen en wel om twee redenen. De meest belangrijke is omdat het stevig is; als ik iets zwaarders aan de ketting wil hangen mag het niet zomaar breken. Maar ik wil het koord 'gewoon' zichtbaar aan de haakjes knopen en dan moet het natuurlijk ook een klein beetje mooi zijn.


Zoals ik dus al zei wilde ik het koord gewoon hieraan knopen. De haakjes, net als de klemmetjes, komen van een oude ketting waar ook kaarten en foto's aan gehangen werden. Je kunt ze nog steeds vinden bij Xenos voor een paar euro.


Voor je de klemmetjes er aan vast maakt meet je ook goed uit waar je ze wil hebben, want er kan niet de ene keer 6 en de andere keer 7 of 8 kralen tussen zitten, dat is veel te rommelig.

Eindresultaat:




Misschien kun je aan deze ketting nog een paar van je meest speciale kerstkaarten laten hangen, of gewoon nieuwe kaarten of foto's die je herinneren aan deze fijne afgelopen feestdagen. Ik gebruik hem vooral ook om dingen aan op te hangen die met mijn blog te maken hebben; briefjes waar ik ideetjes op heb gezet, plaatjes die me inspireren of zelfs DIY's die ik al gemaakt heb. Waar zou jij deze woonketting ophangen?

Ph. by me.

1 opmerking :

  1. Mooi hoor, mag ik vragen waar je die houten en rosé gouden kralen hebt gekocht?

    BeantwoordenVerwijderen