New Year, new month - Afvallen

Om te beginnen wens ik jullie natuurlijk allemaal een gelukkig nieuwjaar! Nog een beetje brak van gisteravond, of valt dat wel mee? Straks alle verplichte bezoeken doen, alle overgebleven oliebollen opeten en dan vanavond vroeg naar bed! Maar nu even mijn gezellige nieuwjaarsberichtje lezen.



Met het nieuwe jaar komen ook altijd weer goede voornemens, maar hoewel het jaartal telkens veranderd zijn de goede voornemens al decennia lang hetzelfde; minder drinken, stoppen met roken en vooral AFVALLEN! Maar met afvallen is het zo dat je eigenlijk niet moet wachten tot morgen, want hoe eerder je begint, hoe eerder je resultaat ziet. Daarom ben ik al een paar maanden geleden begonnen, toen de herfst nog Indian Summer was en ik na lange tijd weer eens batterijen in mijn weegschaal stak en zag dat mijn gewicht tot 73 was gestegen. Het erge is dat ik op dat moment al voelde dat ik al wat was afgevallen, dus wie weet zat ik wel aan de 75...

Ik ben maar een klein meisje dus voor mij is 75 niet 'een beetje te zwaar' en door omstandigheden die ik liever niet noem op mijn blog word ik ook nog eens heel erg beperkt in mijn dagelijks leven bij dit gewicht. Tijd dus om er wat aan te veranderen, hoe ik dat dan doe? Ik schrap koolhydraten (vooral die uit suikers) van mijn menu, mag 1 keer in de week gruwelijk zondigen en ga aan de thee en water om mijn dorst te lessen.

Nu ben ik niet van de koolhydraten-zijn-de-duivel groep, maar ik ken mezelf en ik eet me klap aan koolhydraat houdende dingen. Door aardappels op mijn bord eet ik tot er niks meer bij kan (heel slecht) en brood maak ik tot kleine (hartige) taartjes waardoor ook dat een calorie├źn-bom van hier tot Tokyo wordt. Om nog maar te zwijgen van 'oh ik heb dorst en frisdrank staat voor mijn neus dan drink ik dat wel even' calorie├źn. Dus als ik zin heb in een zuurkoolschotel, dan weeg ik mijn aardappeltjes af en mag ik niet meer dan de hoeveelheid van 20 tot 30 koolhydraten. En het werkt goed, ik ben in de eerste maand/ 6 weken 4 kilo kwijt geraakt en van een F cup terug gegaan naar een D cup wat betreft BH's. Wel jammer dat dat dan het eerste is dat afvalt. Hoe leuk zou het zijn dat dat het laatste was, hihi, maar goed ze zitten me nu ook stukken minder in de weg.



Omdat ik dus zelf vind dat ik zo goed bezig ben wil ik deze maand op de donderdagen lekkere, gezonde en vooral ook slanke gerechten laten zien. Ik zal mijn favoriete gerecht van Maggi voor jullie transformeren tot een dieet-waardige versie en vooral ook laten zien dat afvallen niet afzien hoeft te zijn. Als je hiervan niets wil missen kun je me volgen om social media want daar komen alle updates op.

Ph. by me.

1 opmerking :

  1. Succes! Ik ben deze zomervakantie van 80 naar 68 gegaan, nu helaas door superveel zondigen weer 75. Ik doe met je mee! Ik ben 1.64 btw, dan heb je beetje een beeld van me.

    BeantwoordenVerwijderen