DIY: Statement ketting in blauw

Ik ben altijd op zoek naar plekken waar ik mooie kralen, fournituren of andere onderdelen voor mijn DIY's kan vinden. Veel webshops hebben toch wel dezelfde dingen (ibiza lint en leerschuivers, leuk maar dat zoek ik niet) en het is dan ook echt heel leuk om een webshop te vinden waar de stijl net wat anders is dan bij alle anderen. Tijdens een van mijn zoektochten vond ik vorig jaar al een keer de webwinkel The Beadmixer.nl, een site met prachtige kralen van een mooie kwaliteit, geweldige camee├źn, mooie onderdelen in een beetje een wat meer romantische stijl. Een stijl die me doet denken aan Dolce and Gabanna en dat is natuurlijk geheel in mijn straatje, haha. Ik deed een bestelling (de prijs is ook nog eens heel goed te doen) en besloot de komende tijd een aantal verschillende DIY's te laten zien waar ik kralen en andere onderdelen gebruik van deze webwinkel, vandaag beginnen we met een mooie statement ketting.



Prijs: Ongeveer 10 euro
Tijd: 30 minuten, exclusief droogtijd van de lijm
Moeilijkheidgraad: ♥♥


Benodigdheden: Gouden hart (hier) - zwarte bicone kralen (hier) - zwarte nugget kralen (hier) - agaat druppel kraal (hier) - opaliet pinda kraal (hier) - Faux druzy cabochon (hier) - cabochon zetting (hier) - gouden kralen (eigen voorraad) - kraal voor achter het hart (eigen voorraad) - nylondraad (eigen voorraad) - kalotjes (eigen voorraad) - knijpkralen (eigen voorraad) - ketting (hier) - ringetjes (hier) - slotje (hier)


Het hart heeft van zichzelf geen ogen of gaten, dus moest ik er zelf iets voor verzinnen, daarom trok ik uit mijn voorraad een willekeurige platte kraal en plakte deze met secondelijm achter op het hart.


Ondanks dat je het plakt met secondelijm moet je dit wel echt lang en goed laten drogen, anders komt er nog lijm aan je nylondraad te zitten en dat wordt zo'n kliederboel. (Ja, ik spreek uit ervaring, haha.)


Als het goed droog is rijg je het hart aan een nylondraad en daarbij een paar kleine kraaltjes om de ruimte achter het hart 'op te vullen' na wat proberen kwam ik erachter dat 3 het mooiste was.


Dan rijg je de rest aan het nylondraad, natuurlijk kan je de kralen en kleuren gebruiken die je zelf wil, ik ben echt een sucker voor blauw. Zo mooi, vooral die agaat kralen! De zettingen rijg je nu nog LEEG aan je nylondraad, zo dat de draad door het midden van de cirkel loopt, straks wordt de cabochon er pas opgeplakt. Je rijgt natuurlijk aan weerskanten.


Dan zorg je dat alle kralen strak (maar niet onder spanning) tegen elkaar aan liggen, als je de cabochon straks in de zetting hebt geplakt kan deze niet meer schuiven, dus daar moet je goed op letten.


Heel belangrijk: zorg dat je iets onder je ketting hebt liggen als je de cabochon gaat plakken, want ik plakte BIJNA mijn zetting vast aan mijn bureau, oeps. En ik denk niet dat je jezelf dat in dank af zal nemen als jij hetzelfde doet.


Dan maak je aan weerskanten natuurlijk kalotjes aan de ketting zodat hij afgemaakt kan worden.


Ringetjes met een kettingkje.


En natuurlijk ook het slotje.

Eindresultaat:


Dit is zeker niet de meest goedkope DIY die ik in lange tijd heb laten zien, maar op deze manier kun je wel echt een heel speciaal sieraad voor jezelf maken en ik durf te wedden dat je er ook wel een heleboel complimenten over krijgt. Blauw is op dit moment niet echt een mode-kleur, maar wel echt een kleur die mij mooi staat en die ik graag draag, daarvoor is zelf maken ook heel handig want je kan dan net DIE kleuren kiezen die bij je outfit passen, die jij mooi vind of waarvan je weet dat ze je complimenteren. Zoals ik al zei komen er binnenkort meer DIY's met items van The Beadmixer.nl maar ik zou zeggen; neem eens een kijkje, want het is echt een enorm inspirerende webwinkel!

Ph. by me.

1 opmerking :

  1. Wat een leuke ketting en wat heb je dat handig opgelost met dat hart

    BeantwoordenVerwijderen