DIY: Valentijnskaarten

Natuurlijk is niets zo verbonden met valentijnsdag als het sturen van kaartjes, we hebben ze (denk ik) ook wel allemaal eens verstuurd of gekregen. Zo kreeg ik op mijn 12e een kaart van Leonardo DiCaprio (haha, zo'n grappige familie heb ik) en kreeg ik er een paar jaar geleden nog een van mijn vriend met een heel lieve tekst er op. Maar ik stuurde er ook ooit een naar een vriendin, anoniem, als van een geheime aanbidder. Net zo als de kaart van Leonardo DiCaprio. Ik was meteen verdachte van de grap, maar ze geloofde me wel toen ik ontkende en begon te dromen van wie hij dan wel kon zijn. Ze is er tot op heden nooit achter gekomen wie de kaart heeft verstuurd, dus na 7 jaar of zo moet ik toch toegeven; it was me. Sorry.

Met valentijnskaarten wordt je in de winkels doodgegooid. Natuurlijk hebben winkels waar normaal al kaarten worden verkocht ze in deze tijd in alle soorten en maten, maar de valentijn met een kleiner budget kan ook een grote kaart voor bijna niks kopen bij bijvoorbeeld Kruidvat of Action. Maar de creatieve valentijn maakt zijn/haar kaart natuurlijk zelf. Pinterest staat vol met de leukste ideetjes voor valentijnskaarten, maar niet altijd is even goed te vinden wie het nu eigenlijk heeft bedacht. Daarom besloot ik de leukste voorbeelden maar gewoon zelf na te maken.



Valentijnskaart 1

Knip uit een stukje afvalpapier een hartje en plak deze met washi tape (of ander plakband dat geen sporen na laat) op de kaart, daar waar je het hartje wil hebben. Dan doop je je vinger en volg je het hart door te stempelen op de rand van het papieren hart en natuurlijk ook een stuk op de kaart, als dit een beetje droog is kun je het papieren hart er af halen en heb je dit gave effect. Als laatste kun je eventueel nog iets van 'Happy Valentine' of zo in zetten, maar dat is geen must natuurlijk.



Valentijnskaart 2

Hiervoor knip je een aantal harten uit leuk papier, of mooie pagina's uit tijdschriften. En deze plak je met een heel klein beetje plakstift op de plek waar hij moet komen, dit is alleen zodat het niet gaat schuiven tijdens de volgende stap; waar je met een naaimachine over het midden van de hartjes heen stikt.



Valentijnskaart 3

De laatste kaart is de makkelijkste en tegelijkertijd de moeilijkste, want deze teken je met de hand en als je daar goed in bent dan is dat zo gepiept, maar ik ben niet zo'n heel nette schrijver dus ik moest daar wel echt even de tijd voor nemen. Daarom deed ik het ook eerst met potlood voor ik het met stift deed, maar als jij wel een 'steady hand' hebt kun je misschien meteen met zwarte stift tekenen.



Eindresultaat:


Elke kaart koste mij zo'n 5 minuten om te maken en ik denk dat als je deze kaart naar je geliefde zou sturen (of hem/haar een van deze kaarten zou geven) dat hij/zij het wel extra leuk vindt dat er echt zo over nagedacht is. Heb jij je valentijnskaarten al klaar liggen? Verstuur je ze alleen naar je partner/ degene op wie je verliefd bent of krijgen andere geliefden ook een kaartje?

Ph. by me.

Geen opmerkingen :

Een reactie plaatsen