New month: Bloggers block

Jullie hebben vast allemaal gemerkt dat de laatste tijd weinig/geen artikelen online zijn gekomen. Ik weet het, ik heb er gewoon de puf niet voor gehad. Het begon halverwege januari, onderwerpen te over, maar als ik achter mijn bureau of computer ging zitten kwam er gewoon helemaal niets uit mijn handen. Ik had een bloggers block. Een dag ging voorbij waarbij er geen artikel online kwam, en nog een en nog een en uiteindelijk werd het een week zonder artikelen op mijn blog. Het lukte me tussendoor wel nog 2 artikelen te schrijven, maar van harte ging het niet en dus besloot ik al vrij snel me maar gewoon op februari te richten en zo vanaf vandaag wel goede artikelen te kunnen publiceren.



Maar waarom ik me nu eigenlijk zo voelde weet ik niet. Ik was bezig met sollicitaties die steeds een andere startdatum hadden en waar ik me voor wilde voor bereiden. Dus misschien legde ik mezelf wel teveel druk op, plus dat ik natuurlijk ook nog eens veel zenuwen had voor de sollicitaties zelf. En de testen die ik moest doen en gesprekken die ik onderging namen ook nog eens veel tijd in beslag, zeker met de voorbereidingen erbij. 'Maar als ik 1 februari alles voor die maand af heb hoef ik nog maar 5 artikelen per week te schrijven!' Werkte ook niet lekker ontspannen, want dat betekende dat ik NU 2/3/4 (hoe langer ik niks uit mijn vingers kreeg, hoe hoger het aantal werd) artikelen per dag schrijven. Met gemiddeld 3 uur per artikel, soms wel uitlopend tot 4 of 5 met een DIY, zou ik alleen maar moeten zitten werken aan mijn blog.

Maar de afwas doet zichzelf ook niet en de wc is ook niet zelfreinigend en omdat ik uiteindelijk niet werd aangenomen moest ik verder met solliciteren. Dus besloot ik januari te laten voor wat het was, ik wil trots zijn op elk artikel dat online komt, niets afraffelen omdat het perse online moet komen. Toen de druk van de ketel was kwam er meteen meer uit mijn vingers, ik schreef zo weer leuke artikelen. Helaas heb ik het niet gehaald om volledig klaar te zijn met februari voor de maand begon, maar ik ben goed op weg!



Vroeger werkte ik heel goed onder druk, de eerste weken van een project kwam er bij mijn creatieve opleiding nooit iets uit mijn handen, maar als dan de einddatum in zicht kwam sliep ik nog maar 6 uur per nacht en at ik amper omdat ik zo werd opgeslokt door dat project. Nu lijkt het dus compleet andersom te zijn. Grappig, eigenlijk. Hoe gaan jullie met druk om? Voor de bloggers; hoe ver werk jij vooruit? Wil je op de hoogte blijven van mijn updates in februari, volg me dan op social media!

Ph. by me.

2 opmerkingen :

  1. Ah iedereen heeft er weleens last van en is helemaal niet iets waar je je excuus voor moet geven, al voel je je natuurlijk wel schuldig. Jammer dat de sollicitaties niets geworden zijn. Volgende keer beter!! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Soms werk ik vooruit, soms moet ik binnen een uur nog een artikel klaar hebben... Ik vind het nog lastig!

    BeantwoordenVerwijderen