PAKJES EN ZAKJES VS ZELF KOKEN #3

Met het idee voor om zelf een keer de kruiden en zo uit dit zakje samen te stellen en te kijken of dit smaakt is deze rubriek eigenlijk geboren. Stiekem was het ook noodzaak, want de versie dille-citroen voor vis leek uit de schappen te gaan. Maar volgens mij is hij weer terug alleen nu staat er 'met zalm' op de verpakking, anyway, het leek me toch een leuk idee om het alsnog een keer te proberen. Ik kwam er wel achter dat ik de zakjes al een paar jaar verkeerd gebruik, ik doe namelijk altijd gewoon de kruiden op de vis en geen crème fraîche, maar voor deze keer besloot ik dat toch te doen.



Ingrediënten:
- Dille
- Citroen
- Italiaanse kruiden
- Knoflook
- 2 Pangasiusfilets
- Crème fraîche
- Zout
- Braadstoomzakken

Ik had dus nog nooit crème fraîche gebruikt bij dit recept en ik moet zeggen dat ik het uiteindelijk geen succes vond, ik zeg het op voorhand want ik denk dus dat je dit makkelijk weg kan laten en dat het dan minstens zo lekker is. De vis filets laat ik altijd bevroren, want dat werkt lekker makkelijk.

Om te beginnen mix je een eetlepel van de dille, italiaanse kruiden, een teentje knoflook en een snufje zout bij elkaar of de crème fraîche. Vervolgens smeer of rub je de pangasiusfilets daarmee in en steek je ze in de braadstoomzak. De citroen deel je in vieren en per filet gaat er ook een part citroen in de zak. Je maakt hem dicht volgens de verpakking en legt de zak voor ongeveer 30 minuten in een op 200 graden voorverwarmde oven. Als het klaar is kijk dan goed uit want de stoom die uit de zak komt is heel erg heet (duh) en ik krijg de filets echt nooit fatsoenlijk op een bord, maar ja het gaat toch vooral om de smaak, die was dit keer echt heel goed, eigenlijk wel net zo lekker als normaal.



De prijs van de braadzak, kruiden en smaakmakers in dit gerecht komen bij elkaar op 1,12, de verpakkingen van Maggi braadstomen zijn 1,18. De vis moet je toch kopen en crème fraîche eventueel ook. Dus uiteindelijk scheelt het maar 6 cent, als je het in de aanbieding koopt win je al heel snel meer dan die 6 cent. Zeker omdat het vooral om het gemak gaat bij dit gerecht is het echt wel stukken makkelijker om gewoon zo'n zakje in de kast te hebben liggen. Misschien is zelf maken wel iets gezonder omdat je geen conserveringsmiddelen en andere nep ingrediënten hebt. Maar gezond maak je het zelf door er genoeg groente naast te eten, ik vind het erg lekker met boontjes of broccoli.

Heeft deze rubriek je al wel eens geïnspireerd om zelf een van je favoriete pakjes, zakjes of potjes zelf te maken? Of hebben jullie al eens iets gemaakt van wat ik in deze rubriek heb genoemd? Laat het me weten, ook als je nog ideeën hebt over pakjes en zakjes die je graag in deze rubriek zou willen zien.

Ph. by me.

Geen opmerkingen :

Een reactie plaatsen