Sooo last season DIY #1

Vandaag begin ik een nieuwe rubriek, eentje waarvan ik denk dat hij de komende tijd wel elke maand terug zou kunnen komen, ik heb genoeg inspiratie voor deze rubriek. Ik heb namelijk nog heel veel materiaal van DIY's liggen die ik wel al had bedacht te gaan doen, maar die ik nooit heb uitgevoerd. Vaak omdat ik met tijd in de knoei zou komen en ik wilde ook niet een DIY van de zomer in de winter uitbrengen of zo en zo werden deze DIY's maar vooruit geschoven en verder vooruit geschoven. Ik zit met een hoop materiaal wat ik toch niet gebruik en ik moet weer nieuwe dingen bedenken voor mijn blog. Door de rubriek de naam 'Sooo last season' te geven hoef ik me niet meer te verontschuldigen dat het een DIY is uit een oude collectie. Een plus een is twee en ik hoop natuurlijk alsnog dat jullie het wel super leuk vinden.

De DIY die ik vandaag laat zien zou eigenlijk ergens in maart vorig jaar online komen, in de 'New Fashion Month' die echt jammerlijk mislukte. Wel hield ik aan deze DIY mijn nieuwe logo over, wat ook veel waard is ik ben er nog steeds enorm verliefd op, maar de DIY is nooit meer online gekomen. Dus nu, bijna een jaar later, vind ik het wel echt tijd worden!

Prijs: 4 euro
Tijd: 45 minuten
Moeilijkheidgraad: ♥♥

Benodigdheden:

Zwart (stevig) plastic, ik gebruikte de kaft van een showmap - wit plakplastic - patroon dat je op de ketting wil hebben (in spiegelbeeld) - stanley mes - lijm - liniaal - snijmat - brede veterklemmen - ringetjes - dik memory wire.


Print of teken het patroon dat je op je ketting wil hebben op een stuk papier en zorg dat het in spiegelbeeld is.


Op deze manier kun je het met de lijm op de achterkant van je plakfolie plakken.


Snij dan voorzichtig alle letters uit. Doe dit met een stanleymes, of een hobbymesje om heel netjes te werk te kunnen gaan.


Knip dan ook de vorm van de ketting uit, of doe dit met een mesje om het netter te maken.


Plak dit op het zwarte plastic.


Knip of snijdt ook dit uit.


Bevestig aan de uiteindes ook de veterklemmen zodat daar straks ringetjes aan kunnen en de spang voor om je nek.


Zoals ik dus al zei maak je aan de klemmetjes een ringetje, ik heb splitringen van 6mm gebruikt, deze blijven steviger zitten dan jumpringetjes.


Buig dan de uiteindes van de spang om en hang er de 'hanger' aan.

Eindresultaat:


Het is vrij simpel om deze ketting te maken, maar er zijn veel stappen die je moet doorlopen. De DIY-versie is misschien wat meer iel dan de originele versie, maar ik vind dat zelf niet zo'n heel groot probleem en ik vind het leuk om te zien dat hij nu eindelijk af is, na zo lang. Wat vind jij van het idee voor deze rubriek? Komende maanden zal het vaker terug komen, dus als je op de hoogte wil blijven, volg me dan ook vooral op social media!

Ph. by me, tenzij anders aangegeven.

1 opmerking :