Valentijn: Rozemarijn koekjes, met witte chocolade

Dit recept wilde ik eigenlijk al in december met jullie delen, maar ik besloot toen dat het eigenlijk wel meer een lente receptje was en daarom perfect voor valentijnsdag. Het idee kwam zomaar in me op, toen ik een beetje over aparte bonbon smaken aan het denken was, het duurde echter nog een paar maanden tot ik het dus echt ging maken. Rozemarijn is echt mijn favoriete kruid, dus het leek me best wel eens een uitdaging om daar iets mee te doen.



Ingrediƫnten:
- 65 gram boter
- 125 gram bloem
- 40 gram basterdsuiker
- 1 klein ei
- Zout
- 5 takjes rozemarijn

De basis van dit recept is gewoon mijn normale favoriete koekjes recept, ik ben erg trouw aan dit recept omdat het gewoon het beste smaakt. Ik weeg ook gewoon heel simpel alle ingrediƫnten af en meng/kneed dit dan met schone, koele handen. Van de takjes rozemarijn haalde ik de naaldjes af en sneed ik nog even in hele kleine stukjes, anders eet het niet echt lekker denk ik. Als het deeg een gladde bal is geworden leg je hem een uur in de koelkast voor je het uitrolt en er vormpjes uit steekt. De uitgestoken koekvormpjes gaan voor 10 tot 15 minuten in een op 200 graden voorverwarmde oven.



Terwijl de koekjes afkoelen kunnen we de witte chocolade gaan smelten, deze hoefde alleen maar au bain marie gesmolten te worden, ik vond alleen niet dat hij zo lekker smolt als ik gewent ben van donkere chocolade. Ik mengde wat rode kleurstof door de witte chocolade en smeerde het toen met een lepel op ik besloot niet alle koekjes te besmeren, omdat ik de proef koekjes zo ook wel al heel lekker vond, haha.

Als je de koekjes maakt voor je geliefde komende zaterdag kun je ze mooi inpakken, kijk hier voor inspiratie, maar je kunt ze ook, zoals ik op een mooie etagere of schaal leggen. Maar het is natuurlijk vooral de bedoeling dat je ze samen op smikkelt!

Ik maakte ook al koekjes als cadeau voor mijn vriend toen wij onze eerste valentijnsdag samen vierden, ik schreef daar op mijn oude blog ook al een stukje over. Koekjes zijn voor ons dus wel echt een cadeau met een bijzondere gedachte erachter en gelukkig wordt Joseph er ook altijd wel blij van...

Ph. by me.

Geen opmerkingen :

Een reactie plaatsen