DIY: Deurkrans

Ik moet jullie even iets opbiechten: toen ik vrijdag deze DIY maakte en de krans aan de deur hing moest ik eerst de deurhanger van kerst nog weghalen. Ja, het is erg met me gesteld in dat soort zaken, maar ik vind niets aan de deur hangen ook zo saai en ik had al die tijd niets beters om op te hangen. Maar nu werd het dus echt tijd en ik vond het tegelijk een goede reden om er een mooie DIY van te maken.



Prijs: 4 euro
Tijd: 30 minuten
Moeilijkheidgraad: ♥♥


Benodigdheden: Piepschuim ring - textielgaren - vouwblaadjes - speldjes of kettelstiften.


Wikkel de hele krans om met het textielgaren. Dit is saai en langdradig (haha) werk, dus zet even een leuk filmpje op bij een van mijn leuke collega's.


Zorg dat al het wit van de krans goed bedekt is met draad, hiervoor kun je dankzij de elasticiteit van het textielgaren niet veel moeite te doen.


Knip dan uit vouwblaadjes (in kleuren die je zelf mooi vindt) vlinders uit in verschillende formaten.


Verdeel de vlinders over de krans zoals je ze uiteindelijk wil hebben voor je ze daadwerkelijk vast gaat maken.


Dan prik je ze met de speldjes of kettelstiften vast op de krans. Ik heb het expres niet met lijm vast gemaakt omdat het zo wat vliegeriger blijft en je met lijm de vleugels sneller plat lijmt.

Eindresultaat:




Om inspiratie op te doen voor deze DIY ging ik op zoek op pinterest, maar alle kransen waren zo typisch en veel te truttig. Uiteindelijk bedacht ik me dat dit wel een leuk idee zou zijn. Het enige is dat het een echte binnenkrans is, want papier houdt natuurlijk niet in de regen en wind van buiten, maar aangezien wij in een appartement wonen met een portiek is dat hier geen probleem. Ik heb er expres geen 'vrolijk pasen' of iets dergelijks op gezet omdat ik het meer een lente/zomer krans wilde laten zijn, zodat ik niet volgende maand WEER een nieuwe moet maken, nu ben ik klaar voor de komende maanden, al is een leuke herfstkrans misschien ook wel een leuk idee voor het najaar...

Ph. by me.

2 opmerkingen :

  1. Ik vind hem echt zó leuk! Helaas is mijn voordeur direct buiten :( Waar heb je de piepschuimen krans vandaan?

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankje! Je zou hem ook binnen aan een deur kunnen hangen, in de gang of zo! (Of op de wc, hahaha.) De krans heb ik voor 1,20 of zo gekocht bij Pipoos!

    BeantwoordenVerwijderen