Sooo last season DIY #2

Jullie zien natuurlijk zelf ook wel dat het origineel van deze oorbellen gewoon SCHREEUWDE om een DIY! Waarom het daarna zo lang heeft geduurd voor ik de DIY daadwerkelijk maakte weet ik eigenlijk niet, want het bleek uiteindelijk heel makkelijk te zijn. Iets hield me tegen. Maar nu ze af zijn kreeg ik er zelfs van mijn vriend complimenten over en dat is geloof ik de eerste keer sinds het bestaan van dit blog! Daarom ben ik blij dat het me nu eindelijk is gelukt om de DIY te maken en hem met jullie te delen.

Prijs: 1 euro
Tijd: 15 minuten en 20 minuten oventijd
Moeilijkheidgraad: ♥♥


Fimo klei - oorstekers - splitringetjes - lijm - papier - pen.


Teken op het papier 3 cirkels in de grote dat je de verschillende delen van je oorbel wil.


Rol dan 3 balletjes in 3 verschillende formaten, maak er dan van elk formaat nog 1. We hebben immers (bijna) allemaal 2 oren.


Maak dan schijfjes van de balletjes. Ze hoeven niet precies rond te zijn, of egaal plat.


Maak dan met de ronde achterkant van een object (in mijn geval een pen) allemaal deukjes in de klei.


Met een cocktailprikker maak je gaatjes; niet TE dicht bij de rand, maar ook zeker niet te ver van de rand af.


Dan gaat de klei de oven in, op de verpakking staat precies hoe je de klei moet bakken en daar kun je je het beste aan houden.


Verbind dan de verschillende schijfjes met elkaar door middel van splitringetjes.


Als laatste lijm je de stekers aan de achterkant van je oorbel. Het origineel heeft een oorbelhanger, maar ik heb het gevoel dat de oorbel dan (met mijn korte nekje) een beetje te lang wordt, vandaar dat ik het zo doe.

Eindresultaat:






Stiekem denk ik dat ik deze oorbellen best vaak ga dragen, misschien maak ik zelfs nog wel een bijpassende ketting! En sowieso lijkt het me een goed idee dat ik eens vaker mijn fimo klei uit de kast trek voor DIY's. Of zijn jullie het daar niet mee eens? Nou ja, laat het maar weten! Ik ben ondertussen nog even heel blij met mijn oorbellen...

Ph. by me.

2 opmerkingen :