De DIY die je niet moet proberen

Lieve lezers, eigenlijk stond er voor vandaag een ander artikel op de planning, maar ik vond dit toch wel even wat belangrijker. Er is namelijk een verschrikkelijke DIY trend aan de gang; namelijk zelf je lippen vergroten doormiddel van het zuigen aan een glaasje of een speciaal daarvoor op de markt gebrachte tool en ik wil mijn dierbare lezers en anderen die het wellicht Zouden willen proberen waarschuwen met dit artikel.



Het klinkt natuurlijk allemaal leuk en onschuldig; je zuigt je lippen vacuüm in een glaasje en je wacht even waardoor het bloed naar je lippen stroomt en deze flink dik kunnen worden. Maar er zitten een hoop gevaren aan; ten eerste kun je al een bloeduitstorting krijgen. Wie wil er nu een blauwe plek om haar mond? En ja, dikke lippen worden door veel jongens natuurlijk wel als lekker kusbaar gezien, maar ik denk dat je daar echt niet aan moet denken, als je lippen gezwollen en pijnlijk zijn (want het eindresultaat zal naarmate je lippen dikker zijn, ook pijnlijker worden.)

Daarnaast waarschuwen artsen ook dat je er blijvende misvormingen aan over kan houden, hoe weet ik niet, maar dat risico wil ik niet nemen, dit geldt dan voor zowel het vacuüm zuigen met het shotglas als met de tools die je via internet kan kopen. Bij het shotglaasje heb je sowieso het probleem dat glas niet mee geeft en kan breken als je het vacuüm zuigt, wat dan weer kan zorgen dat je je lippen open snijdt en met al dat bloed dat je net naar je lip hebt gezogen lijkt me dat ook niet echt heel fijn en het kan een lelijk litteken achter laten.



Ben je nog steeds van plan om het toch een keer te gaan proberen? Zoek dan eerst eens op google naar 'lip plumping gone wrong' of 'kylie jenner challenge gone wrong' en dan hoop ik dat als ik je niet van het idee heb af geholpen dat dat toch wel gaat helpen. En wil je leuke DIY's zien die WEL verantwoord zijn om zelf na te maken? Klik dan hier!

Drawings by me.

Geen opmerkingen :

Een reactie plaatsen