DIY: Armband met stenen

Een paar jaar geleden kreeg ik voor Sinterklaas een hoop mooie stenen, deze zou ik op een jurk maken, maar dit project mislukte jammerlijk. Dus de stenen bleven in mijn kast liggen. Voor vandaag wilde ik eigenlijk een armband maken met cd's, maar dit ging ook niet helemaal zoals ik had gewild en daarom dacht ik dat ik dan deze stenen kon gebruiken als versiering.



Tijd: 30 minuten
Moeilijkheidgraad: ♥♥


Benodigdheden: Plastic showmap - steentjes - klemmen - ringetjes - slotjes - tangetjes - schaar - lijm.


Ten eerste knip je uit het dikke plastic van de showmap een reep zo lang als de omtrek van je arm en 4,5 cm breed (zodat er 3 van die klemmetjes op kunnen) en klem deze klemmetjes er vervolgens ook op, eventueel kun je ze ook vast maken met een beetje lijm, maar dat heb ik dit keer niet gedaan.


Aan een kant maak je vervolgens ringetjes vast aan de klemmetjes.


Aan de andere kant maak je ringetjes en slotjes vast, zodat je 3 rijen met slotjes krijgt aan deze armband.


Probeer vervolgens uit wat een mooie vorm zou zijn om met de stenen te maken, gewoon op een platte ondergrond.


Plak dan de steentjes op de armband, hiervoor sluit je hem en hou je hem een beetje zoals dat hij ook om je arm zou zitten, dan zitten de steentjes het meest stevig op de armband zelf.

Eindresultaat:




Omdat het dus niet helemaal gelukt was met de cd's is dit artikel ook iets later online gekomen dan hij normaal online zou komen, maar ik vind het een erg leuke armband geworden! Ik heb nog heel wat meer stenen over, dus ik denk dat er in de loop van de tijd wel meer leuke DIY's komen met deze stenen! Voor nu wens ik je alvast een fijn weekend.

Ph. by me.

1 opmerking :