DIY: Cadeautjes inpakken

Iedereen heeft het denk ik wel eens meegemaakt; je moet last minute nog een cadeautje inpakken, maar de winkels zijn dicht en je komt er achter dat je geen inpakpapier meer hebt. Je moet al snel weg zijn, dus je moet vlug iets verzinnen, iets wat voor handen is en er ook nog een beetje leuk uit ziet. Daarom heb ik vandaag een leuke DIY met mijn persoonlijke oplossingen voor zulke momenten. Dingen die iedereen eigenlijk altijd wel in huis heeft en er natuurlijk ook erg luxe uitzien.



1. Printer papier, zwarte stift en markers.


Gewoon wit papier (je kunt trouwens ook lijntjes papier gebruiken, maar net wat je voor handen hebt) betekenen met leuke figuurtjes en inkleuren met markeerstiften. Heel eenvoudig, heel snel en hartstikke gezellig! Natuurlijk kun je ook gekleurd of craft papier gebruiken om dit mee te doen.

2. Magazines en washitape.


Een super luxe uitstraling kunnen je cadeautjes krijgen door ze in te pakken in mooie fotopagina's uit oude magazines. Wat opgepimpt met mooi bijpassend washitape is eigenlijk nog mooier dan goedkoop inpakpapier.

3. Verschillende soorten zakjes.


Ook flessen of setjes met bad-/doucheproducten zijn leuk in te pakken met spullen die je gewoon thuis hebt liggen, dit maal moet je even in de la met vuilnis- en diepvrieszakjes kijken. Al is de transparante zak bij mij een braadstoomzak. Met de sluitingen die normaal ook gebruikt voor boterhamzakjes of zo kun je de zak dichtmaken.

Uiteindelijk heb je dus best wel wat leuke opties en hoef je niet bij de jarige (of ander cadeau ontvangend persoon) aan te komen met het presentje gewikkeld in een lelijke oude krant of Albert Heijn tas.

Ph. by me.

2 opmerkingen :

  1. Als ik zelf cadeautjes moet inpakken kies ik meestal voor een vrolijk stukje inpakpapier maar ik maak ook regelmatig een gezellig pakketje met cellofaan papier.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zijn enkele handige tips. Dat met fotopagina's uit magazines doe ik ook soms

    BeantwoordenVerwijderen