DIY: Catwalk paaseieren

Paaseieren versieren, vroeger deden we dat altijd met van die tabletjes, dat elk ei 1 kleur had. Super leuk vond ik dat. Soms mocht ik ook wel eens eieren verven met zo'n molentje (waar je ei altijd uit donderde natuurlijk) en op de 1 kleur eieren deden we ook wel vaak stickers, maar nooit versierden we vroeger eieren naar aanleiding van catwalk shows. Maar voor vandaag vond ik het wel leuk om dat wel een keer te doen. Ik spitte alle shows door en vond bij Balmain, Carven en ?? Inspirerende outfits die perfect zijn te transformeren naar een paasei. Ik heb geen foto tutorials gemaakt, maar zal wel een korte uitleg geven. Dat wordt een fashionable paastafel!



Om te beginnen zorg je natuurlijk dat de eieren die je wil versieren gekookt zijn. Eieren koken is niet moeilijk, het ligt er een beetje aan wat je het lekkerst vind; zacht, medium of hard en dan van de grote van je ei. Zacht is ongeveer 3 tot 4 minuten, medium is ergens tussen 4 en de 7 minuten en hard minimaal wel 8 minuten, maar ik leg dan altijd de eieren al in het water voordat het kookt en doe het allemaal een beetje op gevoel. Laat de eieren na het koken even schrikken in koud water en laat ze goed afkoelen voor je aan het versieren begint.



Het Alexander McQueen look ei is heel simpel (oke ze zijn alle 3 heel makkelijk, ik geef het toe). Ik plakte mijn witte ei af met stukjes schildertape en ik schilderde de onderkant zwart. De randjes die in het Alexander McQueen ontwerpen zilver zijn heb ik op het ei met in kleine reepjes geknipt aluminiumtape van Action gemaakt.



Dit ei heb ik eerst helemaal geel geverfd, dit kan je met gewone verf doen, maar met zo'n verftabletje weet je zeker dat het mooi geel wordt. De strepen heb ik erop gemaakt met zwart cadeaulint en een beetje (niet giftige!) lijm. De schaal van een ei is erg poreus en zal giftige verf- of lijmstoffen dus doorlaten tot in je lekkere eitje en dat is natuurlijk niet de bedoeling.



Dit is echt de meest eenvoudige van allemaal; het ei zelf verf je helemaal zwart. Over de bovenkant plak je een klein reepje wit en over het midden wikkel je een brede band met slangenprint. Op google hoef je maar even op te zoeken op 'slangenprint' en je hebt zo de keus uit alle soorten print die je wil.

Natuurlijk kun je dit soort leuk versierde eieren gewoon tussen de eenvoudig 'in 1 kleur' geverfde eieren leggen, maakt het allemaal een stuk creatiever. Ga jij eieren schilderen? Of houdt je het liever bij de chocolade of kant en klaar geverfde eieren?

Ph. by me.

1 opmerking :