DIY: Zwarte oorbellen

Ik draag niet vaak sieraden en zeker niet de sieraden die ik heb gemaakt bij mijn DIY's *schaam*, maar een van mijn goede voornemens als dertiger is om echt mijn eigen stijl te volgen en daarom besloot ik om bijpassende oorbellen te ontwerpen en er een DIY van online te zetten. Het bleek een best simpele DIY te worden, met kralen die ik al jaren in mijn stash heb, maar dit zijn oorbellen die ik mezelf nog wel met grote regelmaat zie dragen.



Prijs: 50 eurocent
Tijd: 15 minuten
Moeilijkheidgraad: ♥


Benodigdheden: 16 kralen 8mm (hier) - 2 kralen 12mm (hier) - hanger (hier) - nylondraad - oorstekers - secondelijm.


Rijg alle kralen aan je nylondraad, de hanger in het midden en aan weerskanten 4 kraaltjes van 8mm en dan aan 1 kant de grote kraal.


Knoop de nylondraad strak aan elkaar, zodat je kralen een stevige ring vormen. Met een klein drupje secondelijm zorg je ervoor dat de knoop niet losgaat, wiebel dan een beetje met de kralen zodat het knoopje in het gat van de kralen verdwijnt.


Plak als laatste nog een oorstekertje achter op de grootste kraal en laat dit goed drogen. De lijm heet wel seconde lijm, maar het duurt echt wel even voor het goed droog is! (En dat blijf ik steeds herhalen, haha. Vooral omdat ik ZELF nogal eigenwijs ben en dus steeds met lijm aan mijn vingers zit.)

Eindresultaat:




Deze zwarte oorbellen passen echt overal bij, zijn een beetje 'anders' en dus ideaal om te gebruiken om mijn nieuwe voornemen mee waar te maken. Ik heb al mijn sieraden in een laden kastje opgeborgen en maar ik wil deze binnenkort ook voor een DIY op gaan knappen, zodat ik echt een mooie sieradenkast heb, waar ik trots op kan zijn. Dus stay tuned en volg me via onderstaande social media om geen van mijn updates te missen!

Ph. by me.

Geen opmerkingen :

Een reactie plaatsen