Ebay aanrader: Neptattoeages.

Tattoeages zijn best leuk, vind ik, het ligt natuurlijk aan het ontwerp of ik het mooi vind en daar zit voor mij dan weer de reden dat ik er geen heb. Twee jaar geleden waren infinity signs leuk, nu zou ik best een ananas willen op mijn arm, maar dit zijn echt heel erg trendgevoelige tekeningen. Niet echt handig voor iets wat de rest van je leven op je lichaam staat. Daarom ben ik enorm fan van plaktattoeages; je draagt ze als je er zin in hebt en ze zijn er zo af te boenen als je ze beu bent of de gelegenheid is er niet naar.



Nou zijn hippe plaktattoeages vaak wel heel duur, soms wel 15 euro voor een vel of zo. Zeker nu gouden tattoeages een trend zijn (deze kunnen natuurlijk niet permanent gezet worden) zie je ze in veel trendy zaken opduiken. Maar 15 euro vinden we natuurlijk veel te veel, daarom zocht ik op eBay naar een meer betaalbare variant en daar blijken ze de leukste designs te hebben vanaf 80 dollar cent per vel! Veel beter betaalbaar, maar het is dus tijd om ze even te testen.


Voor je de tattoeages gaat gebruiken is het belangrijk om de huid waar je hem wil plakken haar en vet vrij maakt, dit vetvrij maken hoeft niet heel extreem, maar even goed wassen met een shampoo of afwasmiddel (geen voedende douchegel o.i.d.) is wel belangrijk. Haartjes voorkomen dus ook dat de tattoo op je huid kan plakken en daarom is het ook slim om dit even weg te halen. Maak je huid daarna goed droog, maar ga wel meteen door met het opplakken van de tattoeage. Je brengt hem heel eenvoudig aan door het figuur uit te knippen dat je op je lichaam wil, vervolgens de beschermfolie te verwijderen en het figuurtje met het plaatje naar beneden op je arm te leggen. Dan maak je het papiertje vochtig met een nat watje of doekje tot je het er makkelijk af kan halen, dit doe je dan ook voorzichtig en de tattoeage is klaar!

Houdbaarheid:
Als je zorgt dat de tattoages een beetje vetvrij blijven en je er niet teveel over heen wrijft blijft hij (op plekken waar je niet zweet) toch wel twee tot drie dagen mooi, daarna gaat hij een beetje scheuren en afbladeren en zul je hem er toch echt af moeten halen wil je niet voor schut staan. Vind ik best lang voor een plakplaatje van 80 cent, dus ik denk dat ik ze voor deze de zomer best wel voor herhaling vatbaar zijn!



Plaktattoeages op eBay, o.a. hier, hier en hier of zoek op 'temporary tattoo'.

Ph. by me.

4 opmerkingen :

  1. Dat is leuk he! Ik heb er zelf nog enkele van Essence liggen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helemaal in inderdaad. Bij de Action en Primark verkopen ze ze ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb ondertussen al een aantal echte tattoo's maar ik vind deze kleine plakplaatjes ook wel leuk. Ik heb er vorig jaar een aantal geprobeerd van Bourjois maar vind deze ook tof door dat goud.

    BeantwoordenVerwijderen