Minke Maria kookt: Tuna melt

Soms is het best irritant als je een idee hebt voor een blog, een DIY of recept en vervolgens zie je dit idee ook bij een ander. Ik had dus bedacht dat ik mijn favoriete lunchrecept zou gaan delen toen ik deze ook zag bij Foodgloss, namelijk; de tuna melt. Nou is mijn receptje wel een beetje anders dan die van Francis, maar ja, ik kom toch een stukje minder origineel over. Ik heb dus even getwijfeld of ik iets anders moest gaan schrijven, maar ik wil dit heerlijke maaltje gewoon met jullie delen en daarom vandaag; mijn adaptie van de Tuna Melt.



Ingrediƫnten:
- Afbak (stok)broodje
- Tonijn uit blik, op water
- Honing
- Kaas



Een tuna melt is een soort tosti, waar naast alleen gesmolten kaas ook tonijn op zit. Eigenlijk is het super makkelijk en daarom super geschikt om klaar te maken als je een keer (onverwacht) een middag vrij bent. In mijn schooltijd had ik daar altijd verschillende lekkernijen voor; soms maakte ik tosti's of pannenkoeken als ik proefwerkweek had of de lessen vielen 's middags uit. Nu moet ik wat meer opletten en maak ik deze lekkere lunch nog maar af en toe. Lekker met een kleine salade er langs of gewoon zo.

Verwarm de oven voor zoals op de verpakking van het afbakbrood staat, en snij het brood open. Je maakt het broodje helemaal klaar voordat je hem in de oven legt. Daarvoor laat je eerst even de tonijn uitlekken, ik gebruik altijd tonijn in water omdat ik het anders veel te vet vind worden, kaas is natuurlijk ook al een beetje vet. Nou, de uitgelekte tonijn doe je op beide kanten van het broodje, daarover doe je wat honing. Hiermee ben ik nooit te zuinig, want het is zooo lekker! En dan als laatste een laagje kaas eroverheen. Dan moeten ze ongeveer 6 tot 8 minuten in de oven, tot het brood lekker krokant is en de kaas gesmolten.



En dan is je lekkere lunch klaar. Ik maak het ook wel eens klaar op gewoon wit brood en soms doe ik er ook nog wel lekkere Italiaanse kruiden of zo bij op, maar daar had ik vandaag geen zin in, haha. Een lunch waarmee je lekker kan experimenteren en creatief kan zijn dus (stukjes zoete appel in plaats van honing is ook echt super lekker!) Maar dit is de manier waarop ik hem het meeste eet, hoe zou jij hem het liefste je tuna melt klaarmaken?

Ph. by me.


Geen opmerkingen :

Een reactie plaatsen